انتقاد پیتزجکسون از سازندگان سریال «ارباب حلقه‌ها»

نمانامه: پیتر جکسون با خلق سه گانه «ارباب حلقه‌ها»، محبوبترین فیلمساز در میان طرفداران دنیای فانتزی است. اما جالب است بدانید کمپانی آمازون برای خلق سریال یک میلیارد دلاری‌اش سراغ او نرفته!
جکسون اخیرا در گفتگویی با اسکات فینبرگ در پادکست مجله هالیوود ریپورتر گفته: «فرن والش نویسنده و تهیه کننده این سریال از من پرسید که آیا می‌خواهم در این پروژه درگیر باشم، و من گفتم: جواب به این سوال تا زمانی که فیلمنامه را نبینم، غیرممکن است. آنها به من گفتند: به محض اینکه اولین فیلمنامه‌های اپیزودها حاضر شود، آن را برایت می فرستیم. و فیلمنامه‌ها هرگز به دستم نرسیدند. این آخرین حرفی بود که از آنها شنیدم. که البته مشکلی ندارد و اعتراضی ندارم.»
جکسون که با قسمت سوم «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» ۱۱ اسکار را از جمله بهترین کارگردان، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه را به خانه برده بود، درباره این سریال گفته:«من به طور حتم آن را تماشا خواهم کرد. من از آن آدمها نیستم که بد این سریال را بخواهم. فیلمسازی همینطوری بسیار سخت است. اگر کسی فیلم یا سریال خوبی بسازد، باید آن را جشن گرفت. چیزی که واقعا مشتاق آن هستم این است که بتوانم به عنوان یک تماشاگر عادی آن را ببینم. مخصوصا که آمازون قمار بسیار بزرگی روی تاکلین کرده است.»
اما شاید مهمترین مخالف حضور جکسون در این سریال، وراث تالکین نویسنده اصلی کتاب‌ها بوده اند. خاندان تالکین برخلاف فیلم‌های سینمایی «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» که حق آن را بدون نظارت در ۱۹۷۶ فروخته بودند، نظارت بسیار نزدیکی بر سریال داشتند و نزدیک ۲۵۰ میلیون دلار از بودجه سریال برای خرید حقوق مالکیت آن از وراث تالکین هزینه شده. مشخصا کریستوفر تالکین فرزند تالکین که در سال ۲۰۲۰ درگذشت، در سال ۲۰۱۳ گفته بود آثار جکسون زیبایی، وقار و جدیت کتاب‌های پدرش را ندارد و آنها را به فیلم‌های اکشنی برای نوجوانان و جوانان بدل کرده است.