امید جلیلی آهنگساز و ترانه سرای جوان

نمانامه: امید جلیلى زاده آبان ۱۳۷۳ در شهر اهواز با اصالت بختیاری، آهنگساز و ترانه سرای پاپ ایرانی و ساکن شهر گراتس کشور اتریش است. همچنین علاوه بر موزیک در شاخه ورزش والیبال نیز سابقه فعالیت دارد. همسر او نگین بلالى از ملى پوشان والیبال ایران است.

وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۷ شروع کرد. استعداد ترانه سرایی در کودکی و زمانی که کمتر از ده سال داشت در او شکل گرفت. به همین خاطر از سوی پدر و مادر تشویق شد تا به فراگیری هنر موسیقی بپردازد.
پدر او فرهاد جلیلی با تخلص (ثانی) از شاعران صاحب سبک ایران است که سابقه ى همکارى با خوانندگانی چون: ایرج مهدیان، مسعود بختیارى (بهمن علائدین) و آغاسى را دارد.
امید جلیلی نخستین بار گیتار را نزد مجتبى آریایی آموخت و به خاطر استعدادی که غریزی در وجودش می خروشید، خیلی زود توانست به موفقیت های زیادی دست یابد و سال ۱۳۸۹ به صورت حرفه ای کار خود را با محمد یاوری در آلبوم نگرانم آغاز کند. و البته تمامى ترانه هاى این آلبوم و تک ترک هاى محمد یاورى از همان سال تاکنون را سروده و آهنگسازى کرده است.

او سه برادر به نامهای محمد، معین، محى الدین و یک خواهر به اسم (طراوت) دارد. که از میان آنها «معین» نقش زیادی در پرورش و حمایت او داشته است.
سال ۲۰۱۵ به خاطر محدودیت های که در زمینه موسیقی در ایران بود و اینکه بتواند تخصصی در رشته موزیک فعالیت خود را ادامه دهد به اتریش مهاجرت کرد. و توانست ساز و تئورى موزیک را نزد خانم hildegard frühwirth از کشور اتریش و شهیاد خواننده نام آشنای کشور بیاموزد که به گفته خود او شهیاد در موفقیت های او بسیار تاثیر گذار بود. همچنین خانمها «فرو ویرت» و «مریم فرشته» نیز از اساتید ساز پیانو او هستند.

وی سابقه همکارى در زمینه ترانه سرایی و آهنگسازى با خوانندگانى معروفی چون: عماد، شهرام کاشانى، على لهراسبى ، رضا یزدانى، ندیم، شهیاد، مجتبى کبیرى، سیاوش شمس، ایمان سیاهپوشان، امید جهان، احمد رضا نبى زاده، متین ٢ حنجره، امین و امید و … را در کارنامه هنری خود دارد.
موزیک دختر با صدای عماد از از جمله معروف ترین آهنگ هایی است که امید جلیلی همزمان ترانه سرایی و آهنگسازی کرده است.

امید جلیلی ضمن تحصیل در رشته آهنگسازی، تدریس گیتار می کند و یک استودیو رسمی به عنوان شیرین و فرهاد نیز در شهر گراتس اتریش دارد. و در حال حاضر مشغول ساخت آلبوم «قرنطینه» با ترانه، صدا و اهنگسازى خود اوست که به زودی تحت لیبل کمپانى ترانه از تمامى مارکت موزیک ها قابل دسترس خواهد بود. همچنین سرپرست یک گروه موسیقی سنتی عرفانی، تحت عنوان «ندای عارفان» است.

منتخبی از عکسهای امید جلیلی: