افت فروش فیلم‌ها به دلیل قطعی اینترنت

مدیر پردیس سینمایی باغ کتاب از افت فروش شدید فیلم‌ها در هفته گذشته به دلیل قطعی اینترنت خبر داد.
مه ‌تا ملک‌زاده مدیر پردیس سینمایی باغ کتاب درباره تأثیر مستقیم قطعی اینترنت روی فروش فیلم‌های روی پرده به بانی فیلم گفت: متأسفانه این اتفاق در هفته گذشته ضربه مهلکی به فروش فیلم‌ها زد و برخی فیلم‌ها از این اتفاق ضرر و زیان بسیاری دیدند. برخلاف برخی از سینماها که در مجتمع‌های تجاری قرار دارند و مخاطبان به صورت عبوری به آنها مراجعه می‌کنند، اما پردیس سینمایی باغ کتاب در محدوده‌ای واقع شده که مردم تنها با خرید بلیت اینترنتی در آن حضور می‌یابند.
وی افزود: حدود ۹۰ درصد مردم بلیت سینما را از طریق اینترنت خریداری می‌کنند؛ پس مطمئن باشید وقتی مخاطب نتواند برای تهیه بلیت به سایت بلیت فروشی مراجعه کند، تصور می‌کند که سینماها به دلیل اتفاقات پیش آمده تعطیل است و به محل پردیس هم مراجعه نمی‌کند. با این حال در هفته گذشته عده قلیلی نیز بودند که دل را به دریا می‌زدند و حضوری برای تهیه بلیت اقدام می‌کردند.
ملک‌زاده در ادامه درباره افت فروش فیلم‌ها گفت: به عنوان مثال در هفته‌ای که اینترنت قطع بود فیلمی که روزانه ۴۰ میلیون تومان می‌فروخت در نهایت تعجب گیشه‌اش به روزی هشت میلیون تومان رسید. حتی تعطیلی مدارس نیز باعث افت فروش فیلم‌های کودک و نوجوان شد. معمولا دانش‌آموزان در سانس‌های صبح به تماشای فیلم‌های این رده سنی می‌نشینند که با تعطیلی مدارس این امر میسر نشد.
وی در پایان گفت: وقتی در اکران یک فیلم بنا به مناسبت‌ها و اتفاقات مختلف، وقفه‌ای چند روزه به وجود می‌آید، بعدها از فروش روزانه آن فیلم به مرور کاسته می‌شود. حالا با وضعیتی که هفته گذشته برای فیلم‌های در حال اکران اتفاق افتاد چند فیلم که فروش بسیار بالایی داشتند حالا با افت گیشه نسبی مواجه شدند. اتفاقی که دودش تنها به چشم صاحبان آثار و پردیس‌های سینمایی رفت و جبران پذیر نیز نیست.