استخرهای آب گرم کردان را در هوای سرد این روزها از دست ندهید

استخرهای آب گرم کردان را در هوای سرد این روزها از دست ندهید تقریباً بیشتر ما در آپارتمان‌های نقلی و دنج زندگی می‌کنیم و برای تفریحات آخر هفته ترجیح می‌‌دهیم به دل طبیعت برویم و با تنفس هوای …

تقریباً بیشتر ما در آپارتمان‌های نقلی و دنج زندگی می‌کنیم و برای تفریحات آخر هفته ترجیح می‌‌دهیم به دل طبیعت برویم و با تنفس هوای آزاد کمی از آلودگی شهرهای بزرگ به‌خصوص تهران دور شویم.
در ساخت‌وسازهای سال‌های اخیر تعدادی از آپارتمان‌های نوساز و لوکس استخر مخصوص اعضا دارند؛ اما بیشتر خانه‌های شهر چنین امکانی را ندارند. به همین خاطر هم شهروندان یا سراغ استخرهای عمومی می‌روند و یا برای یک آخر هفته جذاب، تولد یکی از دوستان یا دورهمی خانوادگی در یکی از شهرک‌های ویلایی اطراف تهران مانند لواسان، میگون، فشم، دماوند، کردان، برغان و چهارباغ ویلای استخردار اجاره می‌کنند تا هم از استخر روباز ویلا استفاده کنند و هم آخر هفته را خوش بگذرانند.
به همین بهانه تصمیم گرفتیم راهنمای اجاره ویلای استخردار و لوکس در منطقه کردان کرج را برایتان آماده کنیم؛ ولی قبل از آن ببینیم که کردان دقیقاً کجا است و اگر برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی کنیم دیگر به چه تفریحاتی دسترسی داریم.

کردان کجاست؟

کردان یکی از تفرجگاه‌ها و ییلاق‌های استان البرز در فاصله کمی از کرج و در نزدیکی تهران است. از قدیم کردان با هوای تمیز و نسبتاً خنک، زمین‌های کشاورزی، باغ‌های میوه و البته طبیعت بی‌نهایت زیبا و رودخانه مشهورش به نام رودخانه کردان معروف بود و بیشتر آخر هفته‌ها و ۱۳ بدرها میزبان مردمی بود که برای طبیعت‌گردی و پیک‌نیک آمده بودند. بعد از چند سال موقعیت خاص کردان حسابی موردتوجه قرار گرفت و ساخت‌وساز ویلاهای لوکس، مجلل، دوبلکس و استخردار در این منطقه شروع شد.
حالا کردان یکی از گران‌ترین شهرک‌های ویلایی اطراف تهران است که اگر بخواهید برای تولد، شب یلدا، دورهمی و … مهمانی خانوادگی یا دوستانه بگیرید می‌توانید ویلای لوکس و مجلل را اجاره کرده و یا در تابستان با خانواده جمع شده و برای شنا و دورهمی آخر هفته سراغ اجاره یکی از ویلاهای استخردار کردان بروید.
کردان ۲۵ کیلومتر با کرج و ۶۵ کیلومتر با تهران فاصله دارد، در واقع از غربی‌ترین نقطه تهران تنها ۵۰ دقیقه با کردان فاصله دارید که معمولاً آخر هفته‌ها به دلیل ترافیک سنگین تا ۳ ساعت هم این مسیر طولانی می‌شود.

وضعیت آب‌وهوای کردان

کردان تقریباً در محدودۀ ارتفاعات شمال غربی تهران واقع شده و در مقایسه با پایتخت و حتی کرج هوایی تمیزتر و البته خنک‌تر دارد. تقریباً تا نیمه‌های اردیبهشت هوای کردان معتدل است و شب‌ها نسیم خوب و خنکی می‌وزد. در تابستان هوا رو به گرمی رفته و تمام باغ‌های میوه آماده برداشت محصول هستند. در این زمان اگر برای آخر هفته به کردان سفر کنید هم می‌توانید مستقیم از باغ‌داران بهترین محصولات و میوه‌های ارگانیک را تهیه کرده و هم با اجاره ویلای استخردار در روزهایی که هوا گرم است، حسابی با خانواده شنا کرده و خوش بگذرانید.
با شروع پاییز هوای کردان از تهران سردتر شده و زمستان‌ها همیشه حداقل ده درجه از پایتخت و کرج سردتر است به همین خاطر معمولاً اجاره و رزرو ویلاهایی که استخر روبسته، سونا و جکوزی دارند را پیشنهاد می‌کنیم.

نگاهی به دیدنی‌های کردان

بیشتر مردم کردان را برای طبیعت‌گردی، پیک‌نیک کنار رودخانه، عکاسی در کوچه‌باغ‌های روستای کردان با درختان پاییزی و البته با ارتفاعاتی برای کوهنوردی سبک می‌شناسند. این در حالی است که اگر برای اجاره ویلای استخردار به کردان سفری کوتاه داشته باشید، تفریحات و دیدنی‎های بیشتری منتظر شما است.
یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های کردان پل قدیمی بانو صحرا است که قدمت آن به عصر صفوی بازمی‌گردد و نیاز به مرمت جدی دارد. بازدید از این پل برای علاقه‌مندان به عکاسی و معماری می‌تواند جالب باشد.
برج آجری هشتصد‌ساله کردان که برخی آن را امامزاده می‌دانند، دهکده تفریحی، سایت پرواز با پاراگلایدر و روستای چهارباغ از دیگر دیدنی‌های کردان برای مسافرانی است که علاوه بر اقامت در ویلا دوست دارند در روستاهای اطراف نیز گشت‌‌وگذاری داشته باشند.

راهنمای اجاره ویلا در کردان

برای اجاره ویلا در کردان با بهترین قیمت می‌توانید از سایت‌های اجاره ویلا مانند اسنپ تیریپ، اقامت ۲۴، هومسا، جاجیگا، شب، میهمان شو و یا جاباما استفاده کنید. در تمامی این پلتفرم‌ها اطلاعات کاملی درباره هر ویلا مانند هزینه هر شب اقامت، سقف تعداد افراد، امکان برگزاری مهمانی، تعداد اتاق، قوانین رزرو و یا کنسلی، نام مالک، محدوده آدرس، دسترسی و موقعیت حدودی همراه با عکس‌های واقعی در اختیارتان قرار می‌گیرد. در عین حال درباره موارد جزئی‌تر مانند نظافت و یا وضعیت اینترنت هم می‌توانید نگاهی به نظر و تجربه مهمانان قبلی داشته باشید و امتیاز هر ویلا را بررسی کنید. برای راهنمایی بیشتر هم می‌توانید با پشتیبان سایت‌ها تماس بگیرید تا درباره ویلا، نحوه رزرو و پرداخت هزینه کامل راهنمایی‌تان کنند.
بعد از پرداخت هزینه ویلا به‌صورت آنلاین، کد رزرواسیون، شماره تماس میزبان و آدرس دقیق برایتان ارسال می‌شود. در ضمن یادتان باشد که دقیقاً مانند هتل زمان تحویل گرفتن ویلا ساعت ۱۴ و زمان تحویل دادن ۱۲ ظهر است و در صورتی که نیاز به تمدید داشته باشید، بهتر است که مستقیماً با پشتیبان سایت تماس بگیرید.