اختتامیه چهارمین جشنواره آنلاین فیلم‌کوتاه «پاک‌کن»

نمانامه: در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره آنلاین فیلم‌کوتاه «پاک‌کن»، محمد سجادیان دبیر جشنواره با قدردانی از هیات داوران، تمامی عوامل اجرایی و فیلم‌سازانی که در این دوره جشنواره شرکت کرده بودند، گزارشی از روند دوره چهارم جشنواره ارائه کرد. در ادامه مراسم برندگان در ۲ بخش مردمی و تخصصی چهارمین دوره جشنواره اعلام شدند.

تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین فیلم‌کوتاه از نگاه مردمی:

در بخش پویانمایی به فیلم‌کوتاه «جنگ و رنگ» به کارگردانی عدنان زندی، در بخش مستند به فیلم‌کوتاه «پنج میلیون نفر» به کارگردانی سیدعدنان طاهری و در بخش داستانی به فیلم‌کوتاه «نجات» به کارگردانی عطیه ابراهیمی تعلق گرفت.

در ادامه مراسم مستندی از زندگی مظفر افشار (پدر بلوط ایران) به پاس زحمات او در حفظ محیط‌زیست به نمایش گذاشته شد.

در داوری تخصصی برگزیدگان به شرح ذیل معرفی شدند:

در بخش پویانمایی با تقدیر از دو فیلم «پیش از بهشت» و «سیاه شب» تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین فیلم‌کوتاه پویانمایی به فیلم‌کوتاه «گیم پَد» به کارگردانی آزاد صادقی تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده دومین فیلم‌کوتاه پویانمایی به فیلم‌کوتاه «خولانه وَه» به کارگردانی هژیر اسعدی اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده سومین فیلم‌کوتاه پویانمایی به فیلم‌کوتاه «بحران» به کارگردانی شیوا ممتحن تعلق گرفت.

در بخش مستند با تقدیر از سه فیلم «سله ستان»، «اوچی» و «اوسیا» تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین فیلم‌کوتاه مستند به فیلم‌کوتاه «کَوِز – لاک‌پشت» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده دومین فیلم‌کوتاه مستند به فیلم‌کوتاه «بازگشت فلامینگوها» به کارگردانی محمدجواد آرمان‌مهر و سیدحسین آزادی رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده سومین فیلم‌کوتاه مستند به فیلم‌کوتاه «تنها چند متر» به کارگردانی حجت طاهری تعلق گرفت.

در بخش داستانی با تقدیر از دو فیلم «وضعیت آرام» و «ماهکان» تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی بهترین فیلم‌کوتاه داستانی به فیلم‌کوتاه «جشن» به کارگردانی نوید زارع رسید.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده دومین فیلم‌کوتاه داستانی به فیلم‌کوتاه «ترس خودش را جابه‌جا می‌کند» به کارگردانی ایمان صالحی اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده سومین فیلم‌کوتاه داستانی به فیلم‌کوتاه «بازگشت» به کارگردانی شهریار پورسیدیان تعلق گرفت.

در چهارمین دوره جشنواره آنلاین فیلم‌کوتاه «پاک‌کن» برای اولین بار از بهترین بازیگر زن و مرد نیز تقدیر به عمل آمد.

محمد سجادیان لوح تقدیر بهترین بازیگر زن را به «مژده دایی» برای بازی در فیلم‌کوتاه داستانی «کبود» و لوح تقدیر بهترین بازیگر مرد را به «داور فرمانی» برای بازی در فیلم‌کوتاه داستانی «شبِ جهان» اهدا کرد.

جایزه بزرگ هیات داوران تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به فیلم‌کوتاه داستانی «ماهکان» به کارگردانی حسام حسینی و عباس حسین‌زاده تعلق گرفت.

جایزه ویژه بخش تغییرات اقلیمی هم به فیلم «اوسیا» به کارگردانی علیرضا دهقان تعلق گرفت.

در پایان موضوع دوره پنجم جشنواره فیلم‌کوتاه «پاک‌کن» با محوریت «تغییرات اقلیمی، امنیت محیط‌زیست، تمدن و سلامت بشر» اعلام شد.