آیا هندزفری سامسونگ به گوشی شیائومی میخورد؟

امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی انواع هدفون و انواع هندزفری با برندهای مختلف و کیفیت‌های گسترده در بازار رونمایی و عرضه می‌شود، که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید هدف خوب و باکیفیت که برای‌تان مناسب‌ترین گزینه است خریداری کنید.

در حال حاضر هندزفری‌های ایربادز سامسونگ بسیار محبوب و معروف هستند. به همین خاطر افراد بسیاری ترجیح می‌دهند از این هندزفری‌ها استفاده کنند. اگر گوشی شما سامسونگ باشد که با خیال راحت انواع هندزفری سامسونگ را تهیه می‌کنید؛ اما اگر از برندهای دیگر همانند شیائومی و هواوی استفاده می‌کنید، شاید نگران اتصال مناسب هندزفری سامسونگ به گوشی شیائومی باشید یا ترجیح میدهید هندزفری های شیائومی را برای گوشیتان انتخاب کنید. قیمت هندزفری سامسونگ بی سیم نسبتاً گران است. پس از طرفی هم نمی‌خواهید ریسک کنید و نگران اتصال هندزفری به گوشی خود باشید.

هدفون redmi airdots یکی از انواع محبوب و مقرون‌به‌صرفه هندزفری های شیائومی محسوب می‌شود. اگر به‌دنبال یک هندزفری بلوتوث شیائومی با قیمت مناسب هستید، حتماً باید ایرداتز را در لیست خرید خودتان قرار دهید. دامنه قیمت هندزفری شیائومی بسیار وسیع است. با وجود این، ایرداتز ۱ یکی از انواع اقتصادی و بسیار پرطرفدار محسوب می‌شود.

آیا امکان اتصال هندزفری سامسونگ به گوشی شیائومی وجود دارد؟

انواع هندزفری بلوتوث سامسونگ یا همان ایربادز، از کد بلوتوث AAC استفاده می‌کنند. به همین خاطر امکان اتصال هندزفری سامسونگ به انواع وسایل صوتی که دارای ارتباط بلوتوثی است، وجود دارد. شما می‌توانید ایربادز را نه فقط به گوشی شیائومی، بلکه به انواع گوشی‌های دیگر، لپ تاپ یا هر وسیله صوتی دیگر که دارای بلوتوث است متصل کنید. البته باید در نظر داشته باشید که نسخه بلوتوث ایربادز با نسخه بلوتوث دستگاه بهتر است همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر نسخه بلوتوث موبایل شما ۵ باشد، با خیال راحت می‌توانید از جدیدترین مدل‌های ایربادز استفاده نمایید.

پس می‌توان نتیجه گرفت که اگر هر نوع وسیله صوتی به غیر از موبایل دارید که از اتصال بلوتوث پشتیبانی می‌کند، می‌توانید انواع هندزفری سامسونگ را با خیال راحت تهیه کنید و نگران آن نباشید. حتی اگر تلویزیون هوشمند شما هم از سیستم اتصال به اسپیکرهای بلوتوث پشتیبانی می‌کند، می‌توانید ایربادز را به تلویزیون هوشمند خود نیز متصل نمایید.

نحوه اتصال هندزفری سامسونگ به گوشی‌های شیائومی

برای این کار نیازی به هیچ ترفند خاصی نیست. ابتدا بلوتوث گوشی موبایل خود را روشن می‌کنید و آن را در حالت جستجو قرار می‌دهید. سپس درب جعبه هندزفری سامسونگ بلوتوث را باز می‌کنید و ۵ الی ۶ ثانیه منتظر می‌مانید. به صورت پیش‌فرض، باید گوشی موبایل شما هندزفری را تشخیص دهد. در لیستی که به شما نشان داده می‌شود، می‌توانید نام هندزفری سامسونگ را مشاهده نمایید. سپس با کلیک روی نام آن و کلیک روی گزینه جفت کردن یا همان Pair، اتصال بین گوشی و هندزفری برقرار خواهد شد.

همچنین باید بدانید انواع ایربادز با صفحه لمسی را می‌توانید به شکل دیگری به گوشی‌های شیائومی متصل کنید. برای این کار روی گوشی موبایل خود بخش بلوتوث را باز کرده و آن را در حالت جستجو قرار دهید. سپس دوبار روی صفحه لمسی ایربادز خود بزنید و دست خود را نگه دارید. با این کار هندزفری وارد حالت جفت شدن می‌رود. پس باید به صفحه گوشی خود نگاه کنید تا نام ایربادز را ببینید. بعد آنکه روی نام ایربادز و جفت شدن بزنید، هندزفری به گوشی متصل خواهد شد.

 

آیا هندزفری سامسونگ به تمامی مدل‌های شیائومی متصل می‌شود؟

بله هیچ محدودیتی در این موضوع وجود ندارد. تمامی مدل‌های شیائومی که از اتصال بلوتوث پشتیبانی کنند، می‌توانند به هندزفری بلوتوث سامسونگ متصل شوند. پس نگران این موضوع نباشید. مخصوصاً مدل‌های جدید شیائومی که دارای نسخه بلوتوث جدید و به روز هستند، به‌راحتی و بدون هیچگونه نگرانی یا افت کیفیت به هندزفری سامسونگ متصل می‌شوند.

قابلیت‌های هندزفری سامسونگ روی شیائومی

قیمت هندزفری سامسونگ بی سیم به دلایل مختلفی نسبتاً گران است. برای مثال این هندزفری‌ها دارای امکانات ویژه‌ای هستند که هندزفری‌های بلوتوثی معمولی دارای آن نیستند. به‌عنوان مثال می‌توان به قابلیت جسچر یا همان Gesture اشاره کرد. این قابلیت روی انواع ایربادز با صفحه لمسی وجود دارد. به این ترتیب با ضربه یا لمس این صفحه، فرمان‌های مختلفی به هندزفری داده می‌شود. پس برای مثال می‌توانید با دو بار ضربه و نگه داشتن دست در بخش لمسی، هندزفری را به حالت Pairing ببرید. یا اینکه با یک ضربه تماس را متصل و قطع کنید. این دستورهای حرکتی باعث می‌شوند تا به راحتی بتوانید بدون بیرون آوردن گوشی موبایل از جیب خود، به گوشی فرمان‌های مختلفی را ارسال کنید.

چنین قابلیتی برای بسیاری از افراد ارزشمند است. مثلاً کسانی که پشت فرمان هستند و نمی‌خواهند به دلیل جلوگیری از حواس‌پرتی، گوشی خودشان را از جیبشان در بیاورند، می‌توانند از این قابلیت استفاده نمایند. حال سؤال اینجاست که آیا چنین قابلیت‌های خاص هندزفری سامسونگ روی انواع گوشی‌های شیائومی نیز انجام می‌شود یا نه؟ در اصل همان‌طور که اشاره کردیم، هندزفری به تمامی مدل‌های وسایلی که دارای بلوتوث هستند، متصل می‌شوند؛ اما قابلیت‌ها را نمی‌توان روی تمامی دستگاه‌ها استفاده کرد.

در حقیقت این فرمان‌های لمسی و سایر امکانات و قابلیت‌های خاص، به نحوه ارتباط هندزفری با وسیله بلوتوث بستگی دارد. اگر اقدام به خرید هندزفری ایربادز سامسونگ کردید، برای استفاده از تمامی امکانات آن، باید اپلیکیشن سامسونگ ور یا همان Samsung Wear را روی گوشی موبایل خودتان نصب کنید. با توجه به اینکه اپلیکیشن Samsung Wear روی پلتفرم اندروید منتشر شده است، پس می‌توانید آن را روی انواع مختلف گوشی اندروید از قبیل شیائومی نصب و اجرا کنید؛ اما امکان نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های IOS یا لپ تاپ و تلویزیون وجود ندارد. تا زمانی که این اپلیکیشن نصب نشود، شما نمی‌توانید از قابلیت‌های ویژه و اضافی هندزفری بهره‌مند شوید. در نتیجه فقط می‌توانید از آن برای شنیدن موسیقی استفاده کنید.

پس اگر اقدام به خرید هندزفری سامسونگ کردید و آن را به گوشی شیائومی متصل کردید، نگران نباشید اگر فرمان‌های صوتی و سایر قابلیت‌های هندزفری سامسونگ عمل نمی‌کنند. ابتدا باید برنامه Samsung Wear را روی گوشی موبایل شیائومی خود نصب کرده و سپس دوباره امتحان کنید.

 

چرا باید هندزفری سامسونگ بخرم؟

در حال حاضر انواع مختلف ایرداتز شیائومی نیز در بازار وجود دارند. حال این سؤال مطرح می‌شود که اصلاً چرا باید با وجود قیمت هندزفری سامسونگ بی سیم، این نوع هندزفری را برای گوشی موبایل شیائومی خود تهیه کنم؟ شیائومی مدل‌های هندزفری بلوتوث خود را با نام تجاری ایرداتس به بازار عرضه می‌کند. اگر سری به سایت ورسوس بزنید که همواره دو محصول مشابه را با هم مقایسه می‌کند و از نظرات کاربران نیز در این راستا استفاده می‌نماید، متوجه می‌شوید که اکثر کاربران در مقایسه ایرداتز شیائومی با ایربادز سامسونگ، ایرداتز شیائومی را انتخاب کرده‌اند. ایرداتز و ایربادز هر دو از نظر ظاهر و عملکرد مشابه هم هستند. با این حال می‌توان گفت که سامسونگ به دلیل برندینگ قوی‌تر، دارای قیمت بیشتری است.

حال اگر به جزئیات دقت کنید، متوجه می‌شوید که سایز درایور صوتی داخل هندزفری ایربادز از ایرداتس تا حدودی بزرگتر است. ایرداتز از قابلیت Wingtip پشتیبانی نمی‌کند. همچنین ایرداتس فاقد شارژ بی‌سیم است. ایربادز قدرت باتری بیشتری از ایرداتس دارد و دارای از تعداد میکروفون بیشتر برای کیفیت ارتباط بالاتر برخوردار است. پس می‌توان گفت که تا حدودی ایربادز عملکردی بهتر از ایرداتس دارد و در عین حال قیمت ایرداتز از ایربادز ارزان‌تر است.