آشنایی با گروه موسیقی عرفانی «ندای عارفان»

نمانامه: گروه «ندای عارفان» به اجرای موسیقی سنتی عرفانی در سبک خانقاهی پرداخته که سبک آنها را به دلیل اجرای موسیقی خانقاهی طریقت قادریه صادقیه بسیار خاص ‌و متفاوت و البته شنیدنی می کند. این تلفیق از موسیقی مقامی اصیل خانقاهی کوردستان با گوشه هایی از دستگاه های ایرانی است که تا به حال چند قطعه با نام های «غوث دوران، صادق ثانی، یاری، صادق بیا، مست می اجلالیم، رحمت پیر، گوشه چشم» منتشر کرده اند.

تمامی اشعار این گروه از پیر و مرشد طریقت قادریه صادقیه، حضرت محی الدین سید محمد معین صادقی که از سادات گرانقدر و فرد با کرامات و صاحب مقامى است که مریدان بسیاری در سراسر جهان دارند. همه این اشعار در وصف پیران عظیم شأن طریقت قادریه، اولیاالله و انبیاالله سروده شده است.

گروه عرفانی «ندای عارفان» به سرپرستى امید جلیلی «خواننده، ترانه سرا و آهنگساز» نام آشنای موسیقی پاپ است که با کمپانی ترانه رکوردز به دنیای موسیقی ایران معرفی شد و سابقه همکاری با خوانندگان مطرح کشور را در کارنامه خود دارد.

گروه «ندای عارفان» در ۲۴ آذر ۱۳۹۹ شروع به فعالیت خود کرد و در ابتدا قطعات را با نام امید جلیلی و عنوان کار منتشر می کرد و رفته رفته تصمیم بر این شد که گروهی با نام «ندای عارفان» راه اندازی کنند و قطعاتشان را با همین عنوان منتشر کند.

تنظیم کننده و آهنگساز قطعات این گروه استاد فرشید کاکاوند، که یکی از بهترین های ساز تنبور در ایران هستند را به عهده دارند و همچنین در کنار این اسامی نام آهنگسازان و نوازندگان و اساتید بنامی در این گروه به چشم میخورد که می توان به حسین رضایی نیا، نبیل یوسف شریداوی، رشید کاکاوند، پاشا هنجنی، مهدی تیموری، محمد رضا حجازی و رضا صادقی اشاره کرد.

این گروه در حال جمع آوری قطعات جدید است که در قالب یک آلبوم به زودی منتشر و در اختیار علاقمندان و این سبک موسیقی تلفیقی و عرفانی قرار خواهد گرفت.