آخرین سخنان حسین عرفانی در روز تولدش!

 

پایگاه خبری نمانامه: کمتر از دو ماه پیش جشن تولد حسین عرفانی در جمع همکاران و دوستان قدیمی‌اش در واحد دوبلاژ سیما برگزار شد. شاید آن زمان کسی تصور نمی‌کرد مردی که آن روز برای زادروزش دست می‌زدند، در مدت کمی دیگر در جمع صمیمانه‌شان نخواهد بود.

حدود دو ماه پیش در حالی که حسین عرفانی در یکی از استودیوهای واحد دوبلاژ مشغول به کار بود، با جمعی از دوستان و همکاران خود مواجه شد که به همراه کیکی برای جشن تولدش دور هم جمع شده بودند.

تعدادی از مدیران دوبلاژ سیما به همراه دوبلورهای پیشکسوت و جوانی چون عباس نباتی، ظفر گرایی، جواد پزشکیان، شهدوست، حسن کاخی، بیژن علی محمدی، کریم بیانی، حسین بیگی، زهره شکوفنده، رهبر نوربخش، علی جلیلی، علی منصوری، رضا الماسی، محمد بهاری، ژیلا اشکان و … دور هم جمع شدند، به افتخارش ایستادند و تا مدت‌ها دست زدند. آنها حتما امروز خوشحالند که در آن جشن تولد حضور داشتند.

حسین عرفانی در این جشن تولد، در سخنانی کوتاه درباره نسل جوان دوبله با بیان اینکه این نسل با استعداد هستند، گفته بود «سازمان صداوسیما از نسل جوانی که به دوبله آمده‌اند حمایت می‌کند و برای آنها زحمت کشیده است، در صورتی که این کار را برای ما نکرد. امیدوارم نسل جدید هم همانند نسل قدیم در دوبله شگفتی بیافریند.»

 

 

زنده‌یاد عرفانی در سال‌های آخر عمرش در برخی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی حضور پیدا کرد و از برخی خاطرات خود سخن گفت؛ به عنوان مثال چندی پیش مهمان برنامه «دورهمی» مهمان مهران مدیری شده بود و در پاسخ به این پرسش که چه کاری او را از صمیم قلب خوشحال می‌کند، گفته بود «وقت‌هایی که کار خوب انجام می‌دهم از صمیم قلم شادم» و در تعریف کار خوب توضیح داده بود «کاری که به دلم بنشیند و شخصیتی که خوب بازی شده است، من را وادار می‌کند که به جای او خوب حرف بزنم و کار را سرسری نگیرم. آنگاه وقتی کار تمام می‌شود از صمیم قلب شاد هستم.»

این دوبلور پیشکسوت غمگین‌ترین شخصیتی که دوبله کرده است را نقش اژدها در «قلب اژدها» عنوان کرد و گفت، دوست دارد مردم او را به صدای خودش بشناسند و نه شخصیت‌هایی که به جای آنها سخن گفته است.

 

منبع: ایسنا