«گل نساء» نخستین فیلم بلند سینمایی ستار چمنی‌گل

 

پایگاه خبری نمانامه: «گل نساء» نخستین فیلم بلند سینمایی ستار چمنی‌گل، در بخش «تمرکز بر سینمای جهان» در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مونترال» در کشور کانادا به نمایش درآمد.
به گزارش رسیده،فیلم سینمایی «گل نساء» Golnesa به کارگردانی ستار چمنی‌گل، با فیلمنامه ویدا صالحی، با مدیریت فیلمبرداری محمد فکوری و با نقش آفرینی سعید داخ، علی محمد رادمنش، یگانه رجبی، ساقی زینتی، مسعود محمدی و ویدا عمویی؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود، به نمایندگی از سینمای ایران در بخش «تمرکز بر سینمای جهان» در چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مونترال» Montreal در کشور کانادا روی پرده ‌رفت.
«تمرکز بر سینمای منتخب جهان» مهمترین بخش جشنواره بین‌المللی فیلم «مونترال» بعد از بخش اصلی «رقابتی بین‌الملل» به شمار می‌رود که فیلم‌های شاخصی از سینمای جهان در آن به نمایش درمی‌آید.
بخش «تمرکز بر سینمای جهان» که بازتاب دهنده وجه بین‌المللی جشنواره جهانی فیلم «مونترال» کانادا به شمار می‌رود؛ شامل فیلم‌های برتر از قاره‌های آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه است که یکی از مهمترین و جذاب‌ترین بخش‌های این جشنواره است که سالانه هزاران تماشاگر را به خود جذب می‌کند.
جشنواره فیلم «مونترال» با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیرقابتی از جمله؛ بخش «رقابتی بین‌الملل»، بخش «رقابتی فیلم‌های اول»، بخش «تمرکز بر سینمای منتخب جهان»، «استعدادهای جدید»، «مستندهای جهان»، «سینمای کلاسیک»، «فیلم‌های دانشجویی»، «سینما در سایه ستاره‌ها»، «سینمای ما» و … در روزهای ۱ تا ۱۲ شهریور ماه جاری (۲۳ آگوست تا ۳ سپتامبر ۲۰۱۸) در شهر مونترال در کشور کانادا برگزار ‌شد.
در طول ایام برگزاری جشنواره جهانی «مونترال»؛ بازار فیلم «مونترال» هم که یکی از بزرگترین مارکت‌های جهان برای خریداران و پخش کنندگان فیلم است برگزار می‌شود که فیلم سینمایی «گل نساء» در دو نوبت در این بازار هم برای خریداران و پخش کنندگان بین‌المللی فیلم به نمایش درآمد.
بازار فیلم جشنواره جهانی «مونترال» محلی برای عرضه و فروش آثار مختلف سینمایی و فعالان صنعت سینما است که از سراسر جهان گرد هم می‌آیند. این بازار، دریچه‌ای برای ورود سینماگران خارجی به بازار فیلم آمریکای شمالی و همچنین برای ورود فیلم‌های سینمایی و محصولات تلویزیونی این قاره به سایر کشورهای جهان است. تنها فیلم‌های پذیرفته شده در این جشنواره، می‌توانند در بازار فیلم جشنواره به معرض فروش درآیند.