کتاب جهنم ویروس کرونا و فرشتگان نجات

 

پایگاه خبری نمانامه: کتاب جهنم ویروس کرونا و فرشتگان نجات بیمارستانی و اهمیت سلامتی در قرآن و سخنان بزرگان تالیف محمدمسعود بهمنی و فاطمه مرتضوی اسکویی توسط انتشارات نظری به بازار نشر راه یافت.

این کتاب به تاریخچه و ماهیت ویروس کرونا و وضعیت بیماران و افراد مبتلا به این ویروس جهنمی و تلاش ایثارگرانه کادر درمان و پزشکی در مواجه با بیماران کرونایی در بیمارستان همچون فرشتگان نجات که با مراقبت و درمان باعث نجات جان این بیماران می شوند اشاره کرده و به خاطرای از مولف کتاب که از رزمندگان و جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است و چگونگی ابتلا و درگیری ریه با ویروس کرونا و مراحل درمان بیمارستانی و نجات از مرگ ایشان پرداخته شده است و همچنین در این کتاب به اهمیت سلامتی در قران و ادعیه و سخنان بزرگان پرداخته شده است.امید است مورد استفاده محققین و بیماران کرونایی و کادر درمان قرار گیرد.

مقدمه و معرفی کتاب:

همواره در تاریخ بشری عواملی از قبیل، جنگ ها، بیماری‌ها و قحطی، خشکسالی ها و… وجود داشته که باعث گردیده تعداد زیادی از انسان ها کشته شوند و جان خود را از دست بدهند و تا مدت‌ها با عوارض ناشی از آن حادثه دست به گریبان باشند. از جمله بشریت در قرن بیستم با دو جنگ جهانی خانمان‌سوز مواجه گردید که میلیون ها نفر کشته شدند و همچنین میلیون‌ها نفر بی خانمان و آواره و مجروح شدند، بیماری‌هایی از جمله مالاریا، تیفوس، طاعون ـ حصبه ـ سارس و مرس و ایدز و… نیز هزاران نفر را در کام مرگ فرو برد.

در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی (سال ۱۳۹۸ هجری شمسی) ویروس کرونا یا کووید ـ ۱۹ باعث مرگ میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان شده است.

تعدادی از انواع ویروس های کرونا که تاکنون شناخته شده اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‌های دستگاه تنفسی در انسان‌ها می‌ شوند، که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس ـ MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس ـ SARS) متغیر هستند.

ویروس کرونایی که جهان را درگیر کرد عامل ابتلا به بیماری کووید ـ ۱۹ است. این ویروس در دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان، کشور چین به سرتاسر دنیا سرایت کرد و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را در سرتاسر جهان مبتلا و حدود ۲ میلیون نفر را کشته است.

بیشتر مبتلایان به این ویروس (حدود ۸۰ درصد) بدون نیاز به درمان خاصی بهبود پیدا می‌کنند ولی تقریباً از هر ۶ نفر مبتلا به کووید ـ ۱۹ یک نفر به شدت بیمار شده و دچار تنگی نفس می شود. در سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای مثل فشار خون بالا، بیماری های قلبی یا دیابت یا شیمیایی شده‌اند احتمال وخامت بیماری بیشتر است از علائم اولیه این بیماری تب سرفه و تنگی نفس است.

من و همسرم که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است به کرونا مبتلا شدیم و در این کتاب به چگونگی درمان و تجربیات خود از مراحل درمان همسرم آقای محمد مسعود بهمنی پرداخته ایم امید است که خوانندگان کتاب علاوه بر مطالعه تجربیات شخصی ما به زحمات و فداکاری‌های کادر درمان  بیشتر آشنا شده که خیلی از آنان نیز به این بیماری مبتلا و تعداد زیادی از کادر درمان در راه کمک به بیماران جان خود را به جان آفرین تقدیم کرده اند و همواره در خط مقدم مبارزه با این ویروس و بیماری بوده اند و شبانه روزی به کمک بیماران کوویدـ ۱۹ می شتابند. یادشان گرامی و روح همه اموات شاد باد.

فاطمه مرتضوی اسکویی