کاهش تماشای ماهواره بخاطر استفاده از پلتفرم‌ها

 

 

پایگاه خبری نمانامه: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) مردادماه ۱۴۰۰ یک نظرسنجی‌ در مورد میزان تاثیر تماشای پلتفرم‌ها در مصرف ماهواره مشترکان انجام داد.

این نظرسنجی از اعضای پلتفرم فیلیمو صورت گرفته. در این نظرسنجی ۵۵.۳ درصد کاربران اعلام کرده‌اند که اصلا نیازی به استفاده از ماهواره ندارند و در مقابل با توجه به پاسخ‌های کاربران ۴۴.۶ درصد اعلام کرده‌اند که از ماهواره استفاده می‌کنند. از مجموع افرادی که درحال حاضر اصلا ماهواره تماشا نمی‌کنند، ۱۴.۴ درصد (۸.۰ درصد کل پاسخگویان) گفته‌اند قبل از عضویت در این پلتفرم ماهواره تماشا می‌کرده‌اند و دیگر زمان خود را به تماشای ماهواره اختصاص نمی‌دهند.در بخش دیگری از اعضای این پلتفرم که ماهواره تماشا می‌کنند پرسیده شده است “شما در شبکه‌های ماهواره‌ای معمولا چه محتواهایی دنبال می‌کنید؟

طبق یافته‌های حاصل از پاسخ افرادی که ماهواره تماشا می‌کنند، پرتکرارترین محتواهایی که در ماهواره دنبال می‌شود به ترتیب شامل اخبار(۴۳.۹ درصد)، فیلم سینمایی (۳۸ درصد) و سریال (۳۵.۲ درصد) است.

گزارش این افکار سنجی حاکی از آن است که گروه سنی ۲۵ سال و کمتر از آن، در هفته حدود ۱۹ ساعت ماهواره می‌دیدند که بعد از عضویت در این پلتفرم این آمار به ۱۲ ساعت کاهش یافته است. ۶۱ درصد کاربران فیلیمو معتقدند استفاده از فیلیمو موجب کاهش تماشای ماهواره می‌شود. ۲۴.۵ درصد معتقدند تغییری در این زمینه ایجاد نکرده و در مقابل ۳.۶ درصد گفته‌اند پلتفرم فیلیمو موجب افزایش استفاده مردم از شبکه‌های ماهواره‌ای شده است. در مجموع ارزیابی مردم از تأثیر کلی فیلیمو در مصرف ماهواره نزدیک به چیزی است که در واقعیت کاربران ماهواره به آن اشاره کرده‌اند و ۶۰ درصد آنها اظهار کرده‌اند که میزان تماشای ماهواره آنها کاهش پیدا کرده است.