پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر

پایگاه خبری نمانامه: در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر، جلسه خبری فیلم های «مغز استخوان»(حمیدرضا قربانی)، «روز بلوا»(بهروز شعیبی) و «خوب، بد جلف۲»(پیمان قاسم خانی) در پردیس ملت برگزار شد.

هشت فیلم برتر آرای مردمی فجر۳٨ تا ۱۶ بهمن ۹٨ و پنجمین روز جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش رسیده، نتیجه شمارش آرای فیلم‌های نمایش داده شده در روز پنجم جشنواره فیلم فجر ۱۶ بهمن ماه توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

فیلم‌های «آبادان یازده ۶۰»، «دوزیست»، «شنای پروانه»، «روز بلوا»، «مغز استخوان»، «خوب، بد، جلف۲»، «درخت گردو»، «روز صفر» ٨ فیلم برتر آرای تماشاگران سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر تا روز ۱۶ بهمن ماه اعلام شده است.

روز گذشته «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در این فهرست قرار داشت که حذف شد.

فهرست فیلم‌ها بدون اولویت و براساس حروف الفبا است.

پیمان قاسم خانی در جلسه فیلم «خوب، بد، جلف۲؛ارتش سری» گفت: کارگردانی این فیلم به صورت مشترک با محسن چگینی بود و اگر از لحاظ تکنیکی پیشرفتی نسبت به کار قبلی من دیده می‌شود مدیون محسن است.

وی ادامه داد: توقع ما از جشنواره فیلم فجر این بود که مثل یک ویترین عمل کند و اگر کسی از فیلم خوشش آمد برایش تبلیغ کند. در جشنواره‌های فیلم ایران هیچ جایی برای فیلم‌های کمدی نیست اما اگر به واسطه این جشنواره اتفاق خوبی برای این فیلم بیفتد خوشحال می‌شوم.

سام درخشانی نیز درباره حضور خود در فیلم‌های کمدی عنوان کرد: زمانی که بحث مارکت پیش می‌آید بازیگر محدود می‌شود. من دوست دارم نقش‌های درام هم بازی کنم اما همیشه فیلم‌های کمدی مخاطب بیشتری دارند. سعی دارم در انتخاب‌هایم تعادلی بین فیلم‌های درام و کمدی برقرار کنم.

شعیبی هم در نشست خبری «روزبلوا» تصریح کرد: بر این باورم که روحانیت بخش تاثیرگذار جامعه است و در این فیلم قرار بوده که درامی را بر همین اساس شکل دهیم. فکر می‌کنم در مورد نقش‌ها هر استنباطی کنید درست است. مخاطب می‌تواند هرگونه که دوست دارد فکر کند. شخصیت روحانی در این فیلم ساده لوح نیست. او هنگامی که در دایره خانواده قرار می‌گیرد و متوجه می‌شود که از اعتمادش سواستفاده شده است و بعد از آن دست به اقداماتی می‌زند. شخصیت‌ها در این فیلم نسبت به یکدیگر طراحی شده‌اند. روحانی فیلم ما در قم زندگی نمی‌کند و در فضای لاکچری تهران زندگی می‌کند و نمی‌توانیم زندگی او را به همه روحانیت مرتبط کنیم.

قربانی نیز در نشست فیلم «مغز استخوان» درباره نزدیکی نقش پورفرج در این فیلم با نقش‌اش در مغزهای کوچک زنگ زده گفت: قصه ما قابلیت این را داشت که نزدیک به آن نقش باشد. وقتی به نوید برای ایفای این نقش فکر کردم احساسم این بود که می‌تواند از عهده آن بر بیاید و ما تلاش کردیم از نقش قبلی او دور باشد که فکر می‌کنم این اتفاق افتاده است. او همکاری اصغر فرهادی در نگارش فیلمنامه را تکذیب کرد وگفت: من شاید در حوزه کاری خودم از افرادی مشاوره گرفته باشم اما این فیلمنامه را علی زرنگار به تنهایی نوشته است. قربانی در پاسخ به انتقادی مبنی بر دوپاره بودن فیلم گفت: من فکر نمی‌کنم فیلم دوپاره باشد. ما با قصه‌ای متصل سر و کار داریم. در فیلم تقابل بین عقل و احساس در راستای هم پیش می‌رود. در روند فیلم رفتارها و منش کاراکترها را نشان دادیم تا در نهایت اتفاق‌ها منطقی به نظر برسند.

  ایزدیار هم درباره این که چقدر به شخصیت زن فیلم حق می‌دهد گفت: من اگر جای بهار بودم حتما همین کار را انجام می‌دادم و به او به عنوان یک مادر کاملا حق می دهم. از نظر من هیچ عشقی بالاتر از عشق مادر به فرزند وجود ندارد. او درباره تکراری بودن نقش‌هایش گفت: به عنوان یک بازیگر وقتی یک سری فیلمنامه می‌خوانید و خوشتان می‌آید نهایتا تصمیم به بازی در آن می‌گیرید. فکر می‌کنم مشکل از فقدان فیلمنامه‌ها و نبود ژانر است.