پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد

پایگاه خبری نمانامه: به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، بازبینی و ارزیابی فیلم‌های داستانی کوتاه بخش بین‌الملل پس از یک ماه بررسی به پایان رسید.

بنابر این گزارش،‌ اولین گروه از هیئت‌های انتخاب پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، عصر روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۸/۱۸ در محل دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم رشد حاضر شدند و اسامی فیلم‌های کوتاه داستانی بخش بین‌الملل را برای ورود به بخش مسابقه نهایی نمودند. در این جلسه چهار ساعته که از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به طول انجامید نتیجه بررسی آثار فیلم کوتاه داستانی ایرانی و خارجی، پس از بازبینی در جلسات هیئت انتخاب اول و هئیت انتخاب دوم، مشخص شد.

نیما عباسپور، ناصر باکیده و حمید قاسم‌زادگان اعضای هیئت انتخاب دوم فیلم‌های کوتاه داستانی ایرانی و خارجی بودند که به ۳۵ فیلم ایرانی و خارجی برای حضور در بخش نهایی رقابت‌های پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد،‌ رای مثبت داده‌اند.

بنابر اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این دوره از جشنواره ۳۱۵۵ فیلم ایرانی و خارجی در قالب‌های داستانی کوتاه، داستانی بلند،‌ مستند کوتاه، مستند بلند و پویانمایی از ۱۰۵ کشور جهان دریافت شده است که ۱۹۸۰ فیلم از کشورهای خارجی و ۱۱۷۵ فیلم از داخل ایرانی در بخش‌های بین‌الملل، معلمان، دانشجومعلمان و دانش‌آموزان بوده است. اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نیمه دوم آذرماه ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.