پایتخت ۷، اسیر دستمزدهای نجومی

پایگاه خبری نمانامه: پایتخت در ســال ۹۹ پیچیده ترین شرایط را تجربه کرد؛ از حواشی سری ششم و ناتمام ماندن این فصل تا شــایعاتی مبنی بر ممانعت تلویزیون برای ساخت فصلهای بعدی. همه نشانه ها، حکایت از پایان این ســریال محبوب در تلویزیون داشــت. حالا اما ورق برگشته اســت و گفته میشود مســئولان تلویزیون نمیخواهند این بِرند موفق را از دست بدهند. اینکه چه زمانی همه سوءتفاهمها میان سازندگان و مدیران سیما برطرف شود، مسئله ای دیگر است. عجالتا بدانید که قرار نیست پرونده پایتخت از سوی تلویزیون بسته بماند. این وسط یک مشکل تازه مطرح است و آن به دستمزد بالای بازیگران و عوامل اصلی برمیگردد. روزنامه هفت صبح با اشاره به اینکه تلویزیون با پخش سریال پایتخت از شبکه آیفیلم مایل به رفع سوئ تفاهم های ایجاد شده است نوشت :

بر اساس اطلاعاتی که یکی از مدیران ســابق ســیما در اختیار هفت صبح قرار داده، پایتخت همچنان برای تلویزیون دارای اهمیت اســت و تصمیم این است که شرایط ساخت سری هفتم آن فراهم شود. بااین حال یکی از موانع اصلی، گران بودن سریال و میزان دستمزدی اســت که بازیگران و عوامل اصلی پایتخت طلب میکنند. تا جایی که گفته میشــود هزینه آن به هزینه یک ســریال الف ویژه تنه میزند. این آسیبی است که برنامه ها و سریالها بعد از برند شدن با خود به همراه دارند. حتی نون خ هم مصون از این آسیب نیست؛ با این تفاوت که بازیگران اصلی پایتخت در همان فصل اول محبوب شدند و حیات این سریال به حضور آنها بســتگی دارد. نکته جالب اینکه چه بسا برخی بازیگران سریال در ســریالی دیگر تا این حد موفق نباشند؛ بااین حال چون میدانند موفقیت سریال به آنها وابسته است، طلب دستمزد مضاعف میکنند. اینکه چنین رویه ای درست است یا نه، موضوع گزارش امروز نیست، اما همینقدر بدانید که حالا دستمزد بازیگران پایتخت برای مدیران سیما تبدیل به یک دغدغه شده. مشابه این اتفاق برای دیگر برندهای تلویزیون هم رخ داده. نمونهاش کلاه قرمزی یــا خندوانه که میانگین هزینه تولید آنها، چندبرابر فصلهای ابتدایی خودشان است.

تلویزیــون راهکار دیگر هم دارد و آن اینکه ســرمایه گذاری پایتخــت را به بیرون از ســازمان ( مثل اوج) واگذار کند. البته گفته می شود تلویزیون تصمیم دارد این برند را صرفا برای خود حفظ کند؛ پس چاره ای ندارد جز اینکه به یک توافق مناسب دوجانبه با سازندگان سریال برســد.