ویم وندرس در حمایت از جانی دپ پاسخ منتقدان را داد!

پایگاه خبری نمانامه: ویم وندرس کارگردان آلمانی آثار ماندگار سینما مانند «پاریس تگزاس» و «بهشت بر فراز برلین» با نشریه اسکرین گفتگو کرد و بحث به جوایز افتخاری جشنواره کارلوویواری و سن سباستین کشید که قرار است با حواشی و انتقادات بسیار به جانی دپ اهدا شود. وندرس گفت: « به نظرم در برخی موارد واقعا هیچ شکی در وقوع جرم وجود ندارد، مثل پرونده آقای واینستین. دربرخی موارد دیگر، سایه‌ای از شک وجود دارد. مردم آزاد هستند که به جانی دپ به عنوان یک هنرمند سینمایی جایزه بدهند. چون مشخصا جانی تعدادی فیلم بسیار بزرگ را ساخته و پروژه‌های بسیاری را هم مورد حمایت قرار داده.»
.
وندرس در ادامه گفت: «من چه کسی هستم که شیوه زندگی او را مورد قضاوت قرار دهم؟ مگر اینکه کسی من را قانع کند که او کاری را انجام می‌دهد که هنرمندی در آن حد و اندازه نباید انجام بدهد.»
.
وندرس همچنین در مورد تغییرات استانداردهای اخلاقی در این سال‌ها صحبت کرده است: «با استانداردهای امروز، باید تمام آثار پیکاسو از موزه ها جمع شود. چگونه می‌خواهید با این مسئله روبرو شوید که پیکاسو با برخی از زنانی که در زندگی‌اش بوده‌اند خیلی مهربان نبوده است!»
.
او به این مسئله هم اشاره کرد که ماجرای دپ نشانگر بحران بزرگتری در جامعه است: «مسئله اصلی حقیقت و اخبار دروغین است. این مسئله فرهنگی مهمی در دوران ماست. ما در یک انقلاب بزرگ هستیم. هیچکس نمی‌داند که هنجارها چی هستند و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از چیزها را به دروغ بدل می‌کنند. پس تا زمانی که به عنوان اجتماع بر سر اصولی مشخص به توافق نرسیم، من هیچکس را قضاوت نمی‌کنم.»/