نظر سعید راد در مورد سینمای قبل انقلاب!

پایگاه خبری نمانامه: سعید راد در جدیدترین مصاحبه خود با خبرآنلاین درباره واکنش بازیگرهای قبل از انقلاب به مسائل روز می گوید:«
امن مسائل الان را با قبل از انقلاب نمی‌سنجم. تفاوت جمعیت قبل و بعد از انقلاب را ببینید، هر دوره مقتضیات خود را دارد. آن زمان هم گله‌گذاری و نارضایتی بود. یک مصاحبه از شادروان آقای فردین به یاد دارم که گفته بود چرا گوشت کیلویی فلان تومان شده؟ فردین و خیلی های دیگر نسبت به مسائل اقتصادی اعتراض داشتند. فردی که به خاطر هنرش درآمدی دارد، می‌خواهد کنار مردم باشد و بگوید من می‌خواهم صدای شما باشم. چیزی که اینجا مد شده و شاید هیچ جای دنیا نباشد این است که من ندیدم سیل بیاید، زلزله بیاید و … همه جا هنرمندها در صحنه باشند. این راهش نیست. اینکه هنرمند بخواهد کنار مردمش باشد یک بحث است، اما این که بخواهد خودش را نشان بدهد بحث دیگری است. البته اهالی سینما، هم مشکلات زیادی دارند.»
او درباره مشکلات هنرمندان می گوید:« سینماگرها بخشی از همین جامعه هستند. ما هنوز بیمه تکمیلی نداریم. ۵ هزار نفر در انجمن‌های خانه سینما هستند و عده‌ای مریض هستند، می‌خواهند قرص بخرند پول ندارند. کسی که همه مدارکش درست بوده بعد از یک سال و نیم، یک سوم پولی که هزینه کرده را دریافت کرده است. اینها مشکلات همه مردم است. شما ژورنالیست‌ها اینها را می‌دانید ولی می‌خواهید از زبان ما بشنوید. »
سعید راد در ادامه درباره جریان انصراف ها از جشنواره فیلم فجر چنین نظری را بیان می کند:« این واکنش‌ها محصول بینش شخصی است، گروهی تفکرشان این است که با انصراف از جشنواره همراهی‌شان با مردم را نشان می‌دهند. شاید من هم اگر فیلم داشتم واکنش نشان می‌دادم. من نه می‌گویم این کار غلط است و نه می‌گویم درست است. هر تصمیمی گرفته می‌شود تصمیم‌ فردی و آزادانه است. نتیجه استقلال فکری. متاسفانه ما جایی قرار گرفتیم که فقط با گوشی موبایل به هم توهین می‌کنیم، جامعه ما به دلیل تحریم‌های ناعادلانه و بسیاری مشکلات اقتصادی، خسته و آسیب‌پذیر شده، مردم خشمشان را از طریق این گوشی‌ها نشان می‌دهند و نتیجه این وضع تخریب جامعه است.