مهران مدیری: باید به بیننده توضیح داد برنامه کپی است!

پایگاه خبری نمانامه: مهران مدیری با تاکید بر اصل «احترام به مخاطب»، درباره اظهارات بحث برانگیزش درباره کپی بودن سری جدید «دورهمی»، توضیح داد: در جهانی زندگی می کنیم که شما به هرچه استناد کنید، کمتر از دو دقیقه می توان اصلش را درآورد؛ بنابراین باید به بیننده احترام گذاشت و باید واقعیت را به بیننده گفت.

مهران مدیری ـ بازیگر و کارگردان ـ شامگاه جمعه مهمان برنامه «پرانتز باز» رادیو بود و توضیحاتی را درباره پارامترهای خلق شخصیت های ماندگار نمایشی مطرح کرد.

او همچنین با دفاع از «دورهمی» شبکه نسیم، درباره این برنامه گفت: در کنار سریال هایی که ساختم، اما آنچه مرا به مردم نزدیک تر کرد، «دورهمی» بود. به این دلیل که در این برنامه مسائل روز فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مطرح می شد و به همین دلیل احساس کردم به مردم نزدیک تر شدم؛ بنابراین سعی کردم بیشتر حرف های مردم را بزنم و منعکس کننده صدای آنها باشم.

در ابتدای این گفت وگو، مجید واشقانی ـ مجری ـ با اشاره به پرسش معروف «دورهمی» مبنی بر اینکه «آیا تا به حال عاشق شده اید» ـ این سوال را به طنز از خود مهران مدیری پرسید که مجری «دورهمی» هم متقابلا با پاسخی طنز، جواب آن را به زمان دیگری موکول کرد.

مجید واشقانی سپس با یادآوری حضورش به عنوان مهمان در برنامه «دورهمی» مهران مدیری، خاطرنشان کرد: تا قبل از روزی که مهمان شما بودم، فکر می کردم اوج استرسی که در یک برنامه تلویزیونی داشته باشم، نهایتا ۳۰ ثانیه است، اما این استرس در «دورهمی» به ۳۰ دقیقه کشیده شد؛ و قطعا به دلیل حضور شما بود.

مجری «پرانتز باز» سپس با در میان گذاشتن پرسش این برنامه در جمعه شب، ۱۱ تیرماه مبنی بر اینکه «برای خلق شخصیت هایی تاثیرگذار در مدیوم های مختلف و کاراکترهایی که به اصطلاح رگ خواب تماشاگر را بلدند، به چه پارامترهایی نیاز است؟»، منتظر پاسخ مهران مدیری شد.

مدیری با تاکید بر اینکه پاسخ به این پرسش نیازمند بحث مفصلی است که شاید نتوان در یک تایم کوتاه آن را باز کرد، در عین حال به اختصار توضیح داد: به نظر شخص بنده، اگر آدم هر کاری را به درست ترین شکل ممکن، با وجدان و شریف انجام دهد، این اتفاق به خودی خود، محقق می شود.

این کارگردان و بازیگر بار دیگر تاکید کرد: اگر بدون اینکه فکر کنیم برنامه مان می گیرد و مردم از آن استقبال می کنند، کارمان را درست انجام دهیم و تمرکز لازم را داشته باشیم، در هر کاری، حتی غیرهنری حتما دیده خواهیم شد.