مهران مدیری از سلبریتی محوری برنامه دورهمی پرهیز کند

به قلم: برومند شکری

نمانامه: مهران مدیری به عنوان محبوبترین و شناخته شده ترین چهره کشور در تلویزیون از این پتانسیل برخوردار است که بتواند تابوهای صدا و سیما را بشکند. تابوهایی که باعث شده از صدا و سیما به عنوان یک چهره بد در اذهان مردم یاد شود.
آیا اعتمادی که مردم نسبت به صدا و سیمای بیست سال پیش داشتند همان اعتماد را امروز دارند؟
این اعتماد به یکباره ریزش نکرده است. بلکه سالها گذشت تا مردم به این باور رسیدند که آنچه صدا و سیما می گوید واقعیت ندارد. که البته بخش عمده این نگرش متوجه مدیرانی است که این نهاد را به شدت سیاسی کردند و چهارچوب آن را همگام با یک جناح خاص بنا نهادند.
مهران مدیری باید سرنوشت صدا و سیما را الگوی خود قرار دهد و در انتخاب سوژه های برنامه دورهمی که همه مردم آن را به نام او می شناسند تجدید نظر کند. برنامه دورهمی در حال حاضر جلسه ای برای دورهم بودن سلبریتی هایی شده است که به اندازه کافی خرده فرمایش های آنها و دخالت در تصمیم گیری های مردم، به این آب و خاک لطمه زده است. گذشت مردم را به حساب فراموشکاری آنها نگذارید.
کشور پهناور ایران از اساتید و شخصیت های بزرگ خالی نیست. برای یک بار هم که شده این تابوی زشت سلبریتی محوری را بشکنید و اجازه دهید شخصیت های واقعی به مردم معرفی شوند.
آیا کشور ما را بازیگر و خواننده اداره می کند؟ آیا تاکنون تصور کرده اید که نقش صنف های دیگر چه تاثیری در اداره کشور دارد. مثلا اگر بازیگر و خواننده در کشوری نباشند چه اتفاقی می افتد؟
ولی اگر یک روز پارکبان ها و یا راننده ها یا نانوایی ها نباشند چه فاجعه ای اتفاق می افتد؟
هر فردی در هر صنف و جایگاهی ارزش خود را دارد. ولی این درست نیست که شما چهره هایی را به جامعه معرفی می کنید که جوانها برای انتخاب مشاغل دیگر انگیزه خود را از دست می دهند.
چرا باید فرزند یک راننده تاکسی در تلویزیون به خاطر شغل پدرش مورد بازخواست قرار بگیرد. با وجودی که شغل رانندگی از جمله مشاغل متوسط است و حال تصور کنید که فرزند یک پارکبان یا نیروی خدمات نظافتی وقتی از شغل پدر او پرسیده شود چه زجری باید تحمل کند!
این تابو را اگر امروز نشکنید روزی در دوران پیری وقتی به گذشته خود فکر کنید انگشت ملامت خواهید گزید…
به گذشته افراد بزرگی که آمدند و رفتند توجه کنید. همه آن افرادی که زمانی طرفداران سینه چاکی داشتند الان کجا هستند؟
فراموش نکنید توان بازوی پوریای ولی، فقط در زمان خودش برای مردم اهمیت داشته است. ولی آنچه که روح او را بزرگ کرد و نگذاشت از خاطره ها زدوده شود، مرام و معرفت او بود.
پوریای ولی برای شاد کردن دل یک مادر پیر و فقیر، تمام قهرمانیش را به خاک زد. در واقع آن مادر پیر تمام مردمی بودند که پوریای ولی برای شاد کردن دل آنها خود را در مقابلشان به خاک زد!
آیا سلبریتی هایی که شما پرورش می دهید چنین جنمی دارند که در مقابل مردم خود را به خاک بزنند؟