مستند «مادران سلحب» محصول سازمان اوج

پایگاه خبری نمانامه: سلحب روستایی کوچک در شمال سوریه و جائیست که تا خط مقدم جنگ تنها هشت دقیقه فاصله دارد؛ مستند «مادران سلحب» قصه زنانی است که در سخت‌ترین شرایط خانه‌نشینی را انتخاب نکردند.

به نقل از روابط عمومی خانه مستند، در طول جنگ سوریه و نبرد با داعش تصاویر بسیاری از مقاومت مردان و زنان سوری به ثبت رسید اما شاید بتوان مستند «مادران سلحب» را یکی از متفاوت‌ترین آثار ساخته شده در زمینه جنگ نامید، چراکه این مستند در دل جنگ زندگی را به تصویر می‌شود.

مستند «مادران سلحب» درباره گروهی از زنان سوری اغلب مادر شهید یا همسر شهید است که در شهر سلحب در شمال سوریه تصمیم‌میگیرند به جای سوگواری از دست رفتن عزیزانشان و خانه نشینی با تشکیل یک کمپین تلاش می‌کنند تا از سربازان سوری درحال مبارزه با نیروهای تکفیری‌ و داعش، نیازهای غذایی فرزندان خود را در پشت جبهه‌های درگیری تامین کنند. این مادران و زنان در هر منطقه‌ای با تشکیل آشپزخانه‌های مردمی اقدام به پخت غذا و ارسال آن برای نیروهای سوری در جبهه‌های درگیری می‌کنند.

فیلمبرداری مستند «مادران سلحب» بیش از یکماه در شرایط بسیار سخت در شهر سحلب سوریه و در نزدیکی خط مقدم جبهه به طول انجامید و بیش از یکسال نیز صرف تدوین این مستند شد. در واقع تمام مراحل ساخت این فیلم در هنگام تدوین شکل گرفت و براساس تصاویر ضبط شده ابتدا یک قصه جذاب طراحی و سپس ساخت مستند به پایان رسید.

مستند داستانی «مادران سلحب» در ۲۶ دقیقه به کارگردانی مشترک احمد زائری و اسماعیل ترک‌زاد و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تهیه شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.