مایکل مور مستندساز منتقد آمریکایی و برنده جایزه اسکار

پایگاه خبری نمانامه: مایکل مور مستندساز برنده اسکار با انتشار دو پست نسبت به حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و عواقب آن را برای آمریکایی‌ها سنگین قلمداد کرد.
او همچنین با اشاره به سوابق آمریکا در کودتا و ایجاد بحران برای ایران، به نقد سیاست آمریکا در قبال ایران پرداخت؛ واکنشی که گروهی از سلبریتی‌های مطرح جهان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
به گزارش تابناک، گروه از سلبریتی‌های پرطرفدار جهان پستی را در حسابشان در اینستاگرام استوری کرد که متعلق به مایکل مور مستندساز منتقد آمریکایی و برنده جایزه اسکار شد.
مایکل مور در این پست نسبت عواقب ماجراجویی آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی و بازی رسانه‌ای که برای توجیه این اقدامات و جنگ افروزی ترامپ هشدار داده شده و رویکرد حاکمیت آمریکا که یک رویه تکراری است به نقد کشیده شده است.
مایکل مور با اشاره به پروژه دشمن سازی رسانه‌ای در آمریکا نوشت: «سلام آمریکایی‌های عزیز. آیا این مرد را می‌شناسید؟ می‌دانید او دشمن شما بود؟ چی؟ هرگز اسم او را نشنیده‌اید؟ تا پایان امروز به شما یاد می‌دهند که از او متنفر باشید. خوشحال خواهید بود که ترامپ او را ترور کرده است. شما کاری را خواهید کرد که به شما می‌گویند. بنشین! توپ را بیاور! بپر!
مور با اشاره به خطر یک جنگ تازه تاکید کرد:«آماده باشید تا در هواپیمای خود در حالی که از تعطیلات برمی‌گردید بمیرید. آماده باشید تا پسران و دختران خود را بفرستید تا در یک جنگ جدید بمیرند. جنگ ثروتمند را ثروتمندتر می‌کند. جنگ خوب است. جنگ یک حواس‌پرتی ضروری است. جنگ صلح است. ترامپ فرمانده ماست! دهه جدید مبارک. حالا زیاد طول نخواهد کشید. ششش… بخوابید… هیچ همدستی مخفیانه‌ای اتفاق نیافتاده… این یک تصمیم عالی بود… من همین الان به یک مرد در خیابان پنجم شلیک کردم، چون می‌توانم… متاسفم، اما به دلیل موقعیت اضطراری ملی باید انتخابات را به تعویق بیاندازیم…»
مایکل مور در پست دیگری با استعاره‌های معنادار در تشریح آنچه میان ایران و آمریکا گذشته و وضعیت کنونی نوشت: «سه مغ، سه فرزانه، اهل شرق ایران بودند. داستان به این شکل روایت شده است که آن سه نفر از شرق هدایایی از جنس زر، مر میر گیاه کافور و کندر برای مسیح نوزاد آوردند. حتماً لحظه زیبایی بوده است.
پیروان مسیح نوزاد، ۱۹۵۳ سال بعد این‌گونه، این لطف را جبران کردند. ابتدا آن‌ها کودتایی راه انداختند که نخست‌وزیر ایران که به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود سرنگون کنند. سپس آن‌ها او را با یک دیکتاتور بی‌رحم جایگزین کردند: شاه ایران.
سپس آمریکایی‌های معتقد به مسیح، در دهه ۱۹۸۰ به صدام حسین که از ایرانی‌ها متنفر بود سلاح‌های کشتار جمعی دادند (که شامل سلاح‌های شیمیایی می‌شد) تا عراق بتواند به ایران حمله کند و بیش از یک میلیون ایرانی را بکشد. سپس مسیحیان آمریکایی تصمیم گرفتند که به متحد سابق خود عراق حمله کنند و آن را تصرف کنند و یک بار دیگر ایران را تهدید کنند.
چند سال بعد یک رئیس‌جمهور آمریکایی جدید با پشتیبانی پایگاه مردمی مسیحیان انجیلی توافق هسته‌ای با ایران را پاره کرد و تحریم‌هایی به ایران اعمال کرد تا زندگی مردم آن را فلاکت‌بار کند و وقتی این کار کافی نبود. این فرد در کاخ سفید که مدعی است مسیحی است، دستور ترور یکی از رهبران ایران را می‌دهد؛ یک مبارز علیه مردم شروری که خود را مسیحی خطاب می‌کردند.
در آن زمان، ۲۰۲۰ سال پس از تولد پیامبر ما، اکثر مردم داستان مردان ایرانی که سوار بر شتر رفتند تا به مسیح که -برای برقراری صلح به زمین آمده بود- ادای احترام کنند، فراموش کرده بودند؛ روز مقدسی که سالگرد رویداد ملاقات این سه مغ ایرانی با مسیح نوزاد است این دوشنبه است. [اشاره مایکل مور به خاج‌شویان یا جشن اپیفانی است که در آن مسیحیان روز ۶ ژانویه را جشن می‌گیرند]
اکنون نیازی نیست که آن را جشن بگیرید. در واقع، بهتر می‌شود اگر سه مرد ایرانی را ببینید که یک ماه بعد به سمت شما می‌آیند. احتمالاً عاقلانه خواهد بود که سر خود را بدزدید و اگر شما یک ایرانی هستید و سه مسیحی اهل آمریکا را دیدید که یک ماه بعد به سمت شما می‌آیند از طرف من اجازه دارید که آن‌ها را متوقف کنید.
و به آن‌ها یک کپی از یک فصل (سوره) کامل از قرآن را بدهید که در آن به مریم، مادر عیسی ادای احترام می‌شود و داستان او را روایت می‌کند. زنی که تمام مسلمین به او ادای احترام می‌کنند. دست خود آن‌ها نیست، آن‌ها ما را دوست دارند. غم‌انگیز است که ما نمی‌توانیم با چیز دیگری جز قتل پاسخ آن‌ها را بدهیم.»