لغو جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۲۰

پایگاه خبری نمانامه: پایگاه اطلاع رسانی هفته‌نامه لوپوئن فرانسه دقایقی پیش خبر داد که جشنواره فیلم کن در سال جاری میلادی ۲۰۲۰ برگزار نخواهد شد. این پایگاه خبری تنها منبع اعلام این خبر است و سایر رسانه‌های فرانسه به نقل از آن خبر لغو را اعلام کرده‌اند.

این پایگاه در مطلبی به قلم ژروم بگله (Jérôme Béglé) نوشت:

هفتادوسومین دوره جشنواره کن، امسال برگزار نمی‌شود و هیچ تردیدی در اتخاذ این تصمیم نیست. هرچند که احتمالا خبر رسمی آن پس از نشستی رسمی با حضور برگزارکنندگان، مسئولان شهر و مسئولان دولتی رسما اتخاذ و اعلام خواهد شد.

این جشنواره سالانه باید ۱۲ تا ۲۳ مه (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) برگزار می‌شد اما مساله گسترش شیوع ابتلا به ویروس کرونا برگزاری آن را با تردید جدی مواجه کرد.

یکی از ۲۸ عضو شورای اجرایی جشنواره فیلم کن که نامش اعلام نشده به این هفته‌نامه گفت: برگزاری این جشنواره اگر نگوییم ناممکن، بسیار دشوار خواهد بود چرا که فیلم‌هایی از چین، کره جنوبی، ایران، ایتالیا و حدود ۵۰ کشور درگیر با ویروس کرونا خواهیم داشت که بازیگران و کارگردانان آنها امکان حضور در این جشنواره را نخواهند داشت.

این منبع همچنین به ممنوعیت برگزاری نمایش فیلم در سالن‌هایی با دوهزار صندلی در قالب اقدامات جلوگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرده است.

پیشتر در پی شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان از جمله فرانسه، زمزمه‌های فراوانی درباره احتمال تغییر در تاریخ برگزاری جشنواره کن مطرح شده بود اما سخنگوی این رویداد سینمایی به صورت رسمی اعلام کرد تغییری در تاریخ برگزاری جشنواره و بازار فیلم کن ایجاد نخواهد شد.