فیلم مستند «نیوکمپ» ساخته محمد محمودی

پایگاه خبری نمانامه: فیلم مستند «نیوکمپ» با موضوع روایتی متفاوت از ترک اعتیاد چند جوان و زندگی پس از اعتیادشان آماده نمایش شد.

در جامعه صفر و صدی همیشه نگاه به کسانی که موفق به شکست دادن غول بزرگ اعتیاد شده‌اند یکسان نیست، برخی این افراد را بیماران رها شده از چنگ یک غول میدانند و برخی دیگر همچنان با شک و تردید به این افراد نگاه می‌کنند و مستند «نیوکمپ» روایتی متفاوت از قهرمانان زنگ زده‌ای است که دیگر نمی‌خواهند بیمار باقی بمانند را ارائه می‌دهد.

این مستند روایتی از زندگی ۵ فرد با تمرکز بر شخصیتی به نام علی است. این افراد همگی توانسته‌اند از اعتیاد عبور کرده و دوران پاکی خود را شروع کرده‌اند و علی که مالک یک خانه و زمین‌های کشاورزی است حالا خانه خود را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که اعتیاد را ترک کرده باشند و این خانه که آنرا «نیوکمپ» می‌نامند تبدیل به محلی برای آرامش روحی و روانی این قهرمانان خاموش شده است.

در این مستند که به سبب سختی نزدیک شدن به هرکدام از شخصیت‌ها فیلمبرداری آن سه سال به طول انجامیده است، این افراد پس از بهبودی حتی موفق می‌شوند برعلیه یک ظلم به منطقه خود نیز اعتراض کرده و در نهایت پس از پیگیری‌های فراوان موفق می‌شوند حق خود و اهالی روستایی که در آن ساکن هستند را استیفا کنند.

فیلم مستند نیمه بلند «نیوکمپ» در ۵۰ دقیقه به نویسندگی و کارگردانی محمد محمودی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.