صدای مظلومیت سینما و سینماگران ایرانی خاموش شد!

پایگاه خبری نمانامه: علیرضا تابش در پیام تسلیت خود نوشت: صدای مظلومیت سینما و سینماگران ایرانی خاموش شد. چه سخت و دشوار است؛ روز وداعِ یاران و بس صعب و سترگ است دل کندن از شناسنامه همواره زندهِ سینمایِ کودک و نوجوان ایران.
او نه فقط بیش از سه دهه در سینمای نوپای کودک و نوجوان ایران، جشنواره‌های مهم سینمایی، تهیه و تولید فیلم و فعالیت‌های صنفی و بین‌المللی، نقش آفرینی ممتازی داشت که در تمام این سال ها مدافع رشید و بی‌قید و شرط سهم کودکان از شادی، نشاط و سرزندگی بود.
خداوندا راضی هستیم به رضایت، مسافرِ ما را بر سفره گسترده رحمتِ خویش، اِسکان بده و از نعماتِ ابدی‌ات، بهره‌مندش ساز و پاداش لبخندهایی را که در عمر پربرکتش، به کودکان سرزمینمان نشاند، آنطور که در شأن عظمت تو باشد، بر فرشته سینمای ایران اعطا کن.

اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران با تسلیت درگذشت فرشته طائرپور از این فیلمنامه نویس و تهیه کننده به عنوان فرشته ای برای سینمای ایران یاد کرد. در پیام اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران آمده است: سینمای ایران همزمان با روزهای محرم و درآستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به سوگ یکی از بهترین و انسان ترین و بزرگ فعال صنفی نشست. فرشته طائر پور شیرزن کاردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس و همچون نامش فرشته ای برای سینمای ایران بود.
تهیه کنندگان سینمای ایران درگذشت این مدیر مقتدر و همکار گرانقدر را به منوچهر شاهسواری، خانواده شاکری و طائرپور و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت گفته، رحمت واسعه و بیکران الهی را برای این بانوی بزرگ طلب می کند.

حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری در پیامی به منوچهر شاهسواری، درگذشت فرشته طائرپور را تسلیت گفت و افزود: حسرتِ فقدان هنرمندی که سال‌ها عمر عزیز خود را وقفِ سینمای کودک و نوجوان کرد و تلاش بسیاری برای پیشبرد مسائل صنفی سینمای ایران داشت، بر جامعهٔ هنری سخت و دشوار است. از درگاه خداوند منّان برای روح ایشان، رحمت و مغفرت الهی و برای شما و خانواده محترم، صبر و اجر مسئلت دارم.

انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران نیز با صدور پیامی اعلام کرد: روزها است که اندوه ازدست دادن عزیزان و همکارانمان بر قلبمان سنگینی می کند و خبر درگذشت بانو فرشته طائرپور، یار و همراه دلسوز همیشگی سینماگران غمی بزرگ بر دلمان نشاند.

طائرپور تهیه‌کنندگی آثاری چون «گلنار»، «خداحافظ دختر شیرازی»، «آینه‌های روبرو»، «نخودی»، «زن دوم»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «نان و شعر»، «پاتال و آرزوهای کوچک» و «مدرسه پیرمردها» را برعهده داشت. این هنرمند صبح امروز ۲۶ مرداد ماه پس از ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان از دنیا رفت.