شکایت یک شرکت ارائه دهنده اینترنت از نتفلیکس

پایگاه خبری نمانامه: سریال «بازی مرکب- Squid Game» که در حال تبدیل شدن به پربیننده‌ترین سریال تلویزیونی تاریخ نت‌فلیکس است، به حدی محبوبیت پیدا کرده که علاوه بر رشد سهام نت‌فلیکس به بالاترین حد تاریخ خود، سبب شده یک کمپانی ارائه دهنده اینترنت کره با افزایش ترافیک مصرفی کاربران از نت‌فلیکس شکایت کند.

رویترز گزارش داده است: «کمپانی تأمین‌کننده اینترنت «اس‌کی برادبند» کره جنوبی از نت‌فلیکس شکایت کرده تا هزینه‌های افزایش ترافیک مصرفی کاربران و بهینه‌سازی خدمات را دریافت کند به این علت که کابران برای دسترسی به محتوای این شبکه هجوم آورده‌اند.» کمپانی «اس‌کی برادبند» برای تأمین ترافیک نت‌فلیکس باید ۱.۲ تریلیون بیت داده را در هر ثانیه پردازش کند.این اقدام در حالی صورت گرفته که دادگاهی در سئول ادعا می‌کند نت‌فلیکس باید در ازای استفاده از شبکه به تأمین‌کنندگان خدمات اینترنت چیزی ببخشد. کمپانی «اس‌‌کی» برآورد کرده است که نت‌فلیکس باید حدود ۲۷.۲ میلیارد وون کره (۲۲.۹ میلیون دلار) تنها برای سال ۲۰۲۰ پرداخت کند.

نت‌فلیکس چهارشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای گفت که در کشور کره جنوبی بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد و حدود ۷۷۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده است. این شبکه ادعا می‌کند که حدود ۵.۶  میلیارد وون به اقتصاد کره کمک رسانده است.