شبکه خانگی در انتظار نام‌های بزرگ

پایگاه خبری نمانامه: فهرست بلند فیلم‌سازان صاحب‌نام در مسیر تولید سریال برای سه پلتفرم‌: از رضا عطاران و حسن فتحی تا محسن امیریوسفی و مرضیه برومند

با وجود مشکلات پرتعداد ایجاد شده توسط صدا و سیما برای پلتفرم‌ها، تولید سریال‌های شبکه خانگی متوقف نشده و این روزها تعداد سریال‌های درحال تولید برای شبکه نمایش خانگی از تعداد انگشتان دو دست هم پیشی گرفته است. نماوا و فیلیمو به عنوان دو رقیب در کشاکش معرفی آثار اختصاصی خود هستند و در این میان فیلم‌نت هم علی‌رغم تولیدات کمتر با چند نام سرشناس فعالیتش را آغاز کرده.

از میان کارگردانان صاحب‌نام سینمای ایران کم‌تر کسی را بتوان پیدا کرد که طی ماه‌های گذشته نامش برای ساخت یک سریال خانگی مطرح نشده باشد یا برای ساخت سریال با او مذاکره نشده باشد. در این بین گروهی هم ساخت سریال‌شان را آغاز کرده‌اند.

نماوا در ادامه مسیر سال گذشته‌اش همچنان به جذب نام‌های بزرگ برای ساخت سریال‌هایش ادامه می‌دهد. سریال رضا عطاران از وسوسه برانگیزترین تولیدات این پلتفرم است. کارگردانی که سالهاست مخاطبان در انتظار بازگشتش به سریال‌سازی هستند و قرار است بزودی سریال تازه‌اش را کلید بزند. «قیف» محسن امیریوسفی و «مترجم» بهرام توکلی دو محصول مطرح دیگر این پلتفرم هستند. همچنین «نوبت لیلی» روح‌الله حجازی و «شبکه مخفی زنان» افشین هاشمی وارد فیلم‌برداری شده‌اند. نماوا همچنین دو محصول پر سر و صدا یعنی «آکتور» نیما جاویدی با بازی نوید محمدزاده و «عتیقه‌ها» به کارگردانی سروش صحت را به طور مشترک با فیلیمو می‌سازد.

دست فیلیمو اما در مقابل تولیدات پرشمار نماوا خالی نیست. در کنار دو محصول مشترک با نماوا، «یاغی» محمد کارت و «جیران» حسن فتحی دو محصول مطرح در حال فیلم‌برداری این پلتفرم هستند. مهران احمدی(بی گناه)، بهمن گودرزی(ساخت ایران۳)، سیروس مقدم(جزبره) دیگر کارگردان‌هایی هستند که در حال همکاری با این پلتفرم هستند و از تولیدات قبلی این پلتفرم ساخت فصل دوم «می خواهم زنده بمانم» قطعی شده.

«فیلم نت» نسبت به دو پلتفرم دیگر فعالیت مرموزی دارد. پلتفرمی که در شروع دور تازه فعالیتش سریال‌سازی را جدی گرفته و سرمایه زیادی برای این بخش در نظر گرفته. فعلا تنها نام رسانه‌ایی شده این پلتفرم مرضیه برومند است اما شنیده‌ها حاکی از مذاکره با چند کارگردان مطرح است که می‌‌تواند فیلم‌نت را به رقیب جدی فیلیمو و نماوا در سال بعد تبدیل کند.