شان پن؛ منتقد گروه‌های ضد واکسن زدن کرونا

 

پایگاه خبری نمانامه: شان پن یکی از ستارگان هالیوود است که شدیدا منتقد گروه‌های ضد واکسن زدن کروناست و بارها علیه آنها صحبت کرده است. او حالا در شبکه سی‌ان‌ان درباره حواشی اخیر سریال تازه‌اش صحبت کرد که گفته بود اگر شخصی واکسن نزده‌ای در سرصحنه باشد، سرفیلمبرداری حاضر نخواهد شد. پن درباره این افراد گفت:«کسانی هستند که درگیر نوعی دسته‌بندی سیاسی و افکار لیبرتارینیسم (نوع تفکر سیاسی با تمرکز شدید بر آزادی فردی) شده‌اند و مسئله واکسن را به مسئله‌ای درباره آزادی بدل کرده‌اند. بی آنکه در نظر بگیرند که در تمام تاریخ این کشور ما آزاد بوده‌ایم چون در عین حال به هم وابسته هستیم. این تاریخ تمام چیزهای موفق در این کشور است.»
او در پاسخ به برخی که حق داشتن برای واکسن نزدن را با متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده مبنی بر حق داشتن اسلحه توسط شهروندان و تامین آزادی، مقایسه می‌کنند گفت:«فکر می‌کنم لازم است بدانید که واکسن نزدن، مثل این می‌ماند که با حق آزادی حمل اسلحه‌تان، به خیابان بروید و اسلحه را به صورت کسی نشانه بروید!»
«روز پرچم» آخرین ساخته شان پن حدود دو روز پیش اکران خود را در ایالات متحده آغاز کرد. فیلمی که پن علاوه بر کارگردانی همراه با دخترش دیلن پن (که مادرش رابین رایت است) در آن ایفای نقش می‌کند.