سینمای فرانسه تعطیل شد!

پایگاه خبری نمانامه: تعداد زیادی از سالن‌های سینما درفرانسه به دلیل استقبال نشدن و کمبود تماشاگران تعطیل شده‌اند!

در فرانسه بعد از گذشت دو هفته از بازگشایی سینماها، بر مبنای اخبار مرکز ملی سینما، با ریزش تماشاگران روبرو شده، زیرا فیلم‌های مهمی که بتوانند تماشاگران را به سالن‌ها بکشانند وجود ندارد، از سویی سالن‌های سینما حدود صد روز به دلیل فراگیری ویروس کرونا کامل تعطیل بوده‌اند. امروزه مردم فرانسه که سینمارو هستند با رعایت نکات بهداشتی و با زدن ماسک بر صورت‌شان به سالن‌های سینمایی می‌روند.

روزالین باشلو وزیر جدید فرهنگ فرانسه به اهالی سینما قول کمک داده چاره‌ای بیابد تا از تعطیلی سالن‌ها جلوگیری شود.

در مقابل چنین بحرانی، برخی از سینماداران فرانسوی ترجیح داده‌اند تا زمان مناسب، سالن‌های خود را بدون برنامه بگذارند. این راهکار شامل تعدادی سینما در شهرستانها و حتی در شهر پاریس هم می‌شود. برخی سینماداران معتقدند که نسبت به سال گذشته، تا هفتاد درصد از تماشاگران خود را از دست داده اند.

سینماهای «هنر وتجربه» از این قاعده مستثنی نیستند، ‌برخی از این سالن‌هادر شرایط فعلی و به جای پنج سانس در روز، به دو یا سه سانس بسنده کرده‌اند.

سالن‌هاینمتیش‌دهنده فیلم‌های تجاری، چشم‌ انتظار آمدن فیلم‌هایی مثل «تنت» کریستفر نولان و یا «مولان» هستند تا شاید این فیلم‌ها بتوانند جمعیت گسترده‌ای را به سالن‌های سینما بکشانند.

حدود ۶ هزارسالن سینما در فرانسه وجود دارد که اگر اوضاع نمایش فیلم به همین شکل ادامه یابد، بسیاری از آنها ناچار خواهند بود تعطیل شوند.

در زمینه فیلمسازی هم استودیوها در دوران تردید به سر می‌برند!

از پروژه‌هایی که قرار بود این کمپانی‌ها بسازند، کمتر خبری به گوش می‌رسد با این حال ساخت فیلم‌هایی برای تلویزیون کم وبیش ادامه دارد.

همگی اهالی سینما منتظر ماه‌های آینده به ویژه از سپتامبر هستند تا شاید گشایشی در روال راکد فعالیت‌شان ایجاد کردد.