سو لیون ستاره فیلم «لولیتا» درگذشت

به گزارش پایگاه خبری نمانامه: به نقل از ورایتی، سو لیون بازیگر معروف آمریکایی که که در سن ۱۴ سالگی در لولیتا به کارگردانی استنلی کوبریک بازی کرد، پنجشنبه گذشته در سن ۷۳ سالگی در لس آنجلس درگذشت.

دوست قدیمی او ، فیل سیراکوپولوس در این باره به نیویورک تایمز گفت که او از مدتی پیش دچار ضعف جسمی شده بود.

عمده فعالیت بازیگری لیون مربوط به سالهای ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۰ بود و مهمترین نقش وی لولیتا بود که سال ۱۹۶۲ بر اساس رمان ولادیمیر نابوکوف ساخته شد. لیون این نقش را در رقابت با بیش از ۸۰۰ دختر به دست آورده بود. نابوکوف پس از دیدن فیلم از او با عنوان «نعمت کامل» یاد کرده بود. لیون در لولیتا نقش دختری را داشت که مورد علاقه مردی میانسال قرار می گیرد که نقش او را جیمز میسون بازی کرد. لیون برای بازی در این فیلم جایزه گلدن گلوب را به دست آورد.

لیون در داونپورت ایالت آیووا متولد شد. مادرش قبل از نقل مکان آنها به لس آنجلس، جایی که لیون توانست بازیگری را انجام دهد، خانواده را به دالاس منتقل کرد.

«شب ایگوانا» ساخته جان هیوستن، «تونی رم» ساخته گوردون داگلاس، «پایان دنیا» ساخته جان هیس و «۷ زن» به کارگردانی جان فورد از دیگر فیلم های این بازیگر فقید هستند. آخرین فیلم او «تمساح» ساخته لوئیس تیگ یک تریلر ترسناک در سال ۱۹۸۰ بود که او در آن نقش خبرنگار شبکه ای بی سی را ایفا کرد.