رمان «سرزمین باریک» نوشته کریستین دایر هیکی

پایگاه خبری نمانامه: رمان «سرزمین باریک» نوشته «کریستین دایر هیکی» برنده جایزه رمان تاریخی «والتر اسکات» به ارزش ۲۵هزار پوند شد.
رمان «سرزمین باریک» که روایتگر داستان ازواج «ادوارد هارپر» و «جوزفین هارپر» دو هنرمند نقاش آمریکایی است و نگارش آن شش سال به طول انجامیده، موفق به کسب جایزه رمان تاریخی «والتر اسکات» در سال ۲۰۲۰ شد.

هیات داوران جیزه «والتر اسکات» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نگارش این رمان کار پرریسکی بوده است چرا که به هر دو مقوله ازدواج و هنر پیش از این بارها توسط زندگی‌نامه‌نویسان و مورخان هنری پرداخته شده است. کریستین دایر هیکی این ریسک را پذیرفته و یک شاهکار بر جای گذاشته است.»

جایزه رمان تاریخی «والتر اسکات» به بهترین رمان از نویسنده‌ای انگلیسی، ایرلندی و یا اهل یکی از کشورهای مشترک‌المنافع تعلق می‌گیرد که داستان آن در بیش از ۶۰ سال پیش روایت شده باشد. «سباستین بری» و «بن مایرز» از جمله برندگان پیشین این جایزه ادبی بوده‌اند.

«والتر اسکات» یکی از مهم‌ترین و گران‌قیمت‌ترین جایزه‌های ادبی انگلستان محسوب می‌شود و برای بزرگداشت نام و آثار این رمان‌نویس سرشناس جهانی هر سال به برترین رمان تاریخی تعلق می‌گیرد. «اسکات» که با لقب بنیان‌گذار رمان‌ تاریخی‌ شناخته می‌شود، شاعر و نمایشنامه‌نویسی بود که در سال ۱۷۷۱ در ادینبورگ دیده به جهان گشود و در سپتامبر ۱۸۳۲ درگذشت.