رفع توقیف نیلوفر بعد از ۱۱ سال

پایگاه خبری نمانامه: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نیلوفر» با اعلام خبر رفع توقیفی این فیلم پس از ۱۱ سال و عرضه آن در شبکه نمایش خانگی نسبت به پخش بدون اجازه‌ آن از شبکه‌های ماهواره‌ای اعترض کرد.
فرشته طائرپور در متن کوتاهی به ایسنا نوشت: «سرانجام پس از ١١سال توقیف، فیلم سینمایی “نیلوفر” که هم دارای پروانه ساخت بود و هم پروانه نمایش، اما هرگز فرصت نمایش در سینماها یا جشنواره‌ها را نیافت، با حذف چند صحنه دیگر وارد شبکه نمایش خانگی شد. هنوز یک هفته از توزیع آن نمی گذرد که شبکه‌های فارسی زبان ماهواره ای -همان‌ها که ما حق پخش آگهی های چند ثانیه ای فیلم‌های مان را در آنها نداریم- فیلم «نیلوفر» را تمام و کمال پخش کردند.
مسئولانی که در قوه قضاییه پخش آگهی فیلم‌های سینمایی را بلافاصله مورد پیگیری و مواخذه قرار می‌دهند، معمولا در قبال پخش کامل فیلم های سینمایی، سراغی از حقوق و تکالیف تهیه کنندگان نمی گیرند.
امیدوارم تماشای این فیلم چه از ماهواره چه از نسخه خانگی، لااقل باعث شود که افکار عمومی هم مانند ما از توقیف ١١ساله این فیلم تعجب کند.»
فیلم سینمایی «نیلوفر» به عنوان محصول مشترک ایران، فرانسه ، لبنان فیلمنامه‌ی آن توسط کارگردان آن «سابین ژمایل» نوشته شده است و به تهیه‌کنندگی فرشته طائرپور است.
«نیلوفر» داستان دخترکی عراقی و روستایی است که شوق ادامه تحصیل و پزشک شدن دارد و مناسبات خانوادگی در اطراف او ـ به‌خصوص رابطه‌اش با عزیز ـ عموی گوشه‌گیر و چوپانش ماجراهای فیلم را رقم می‌زند.
عوامل این پروژه عبارتند از: بازیگران این فیلم رویا نونهالی، شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، صادق صفایی امیر آقایی، نیره فراهانی ، زهرا داودنژاد، تورج فرامرزیان و فاطمه معتمدآریا هستند.
بهرام بدخشانی در مقام مدیر فیلمبرداری، صدابردار: مهران ملکوتی طراح چهره پردازی: محمدرضا قومی طراح صحنه و دکور: مجید لیلاچی، لباس: سمیرا سینایی – سارا خالدی، مدیر تولید: طهورا ابوالقاسمی، برنامه‌ریز: مصطفی احمدی، منشی صحنه، سحر مصیبی، غزل شاکری مستند پشت صحنه را ساخته است و به تهیه‌کننده‌ی فرشته طائرپور و ژان برهارت ساخته شده است.