جشن شب نقره ای به پاس فیلمبرداران سینمای ایران

پایگاه خبری نمانامه: تورج منصوری رییس انجمن فیلمبرداران سینمای ایران در خصوص مراسم «شب نقره ای» به بانی فیلم گفت: این دومین مراسم تجلیل از فیلمبرداران پیشکسوت است که آنرا برگزار می کنیم. مراسم «شب نقره ای» در زمان ۲۹ خرداد ساعت ۱۸ در موزه سینمای ایران به مدت ۲-۳ ساعت زمان خواهد برد. فعلاً زمان ثابتی را برای «شب نقره ای» تصویب نکرده ایم و شاید در سال آتی خیلی جزئی زمان برگزاری این مراسم تغییر کند. قرار است از فیلمبرداران پیشکسوت تجلیل به عمل آید.

او افزود:نسل جدیدی که الان کار می کند در واقع وامدار بزرگانی هستند که این مسیر را باز کردند و حرکت صعودی داشتند. در واقع ما با این نگاه افراد را هر سال انتخاب می کنیم. بعضی اوقات ۳ یا ۴ یا ۵ نفر هستند و امکان دارد این تعداد بیشتر یا کمتر شوند.در هر صورت تلاش داریم هر سال مراسم تقدیر را داشته باشیم. هدف از برگزاری این مراسم آن است که یادمان نرود از کجا آمده ایم و این سینما را چطور ساختیم و پرورش دادیم.ضمن اینکه این مراسم به نوعی ادای دین به بزرگان سینماست.

به گزارش بانی فیلم در این مراسم بزرگداشت زنده یادجمشید الوندی، رضا مجاوری، حسن قلی زاده ، همایون پای ور در موزه سینما برگزار خواهد شد.این مراسم ۹۷/۳/۲۹ ساعت ۱۷/۳۰ برگزار خواهد.

مراسم تجلیل از چهار فیلمبردار پیشکسوت و صاحب نام سینمای ایران به پاس یک عمر فعالیت در این عرصه با حضور اهالی سینما در موزه سینمای ایران برگزار خواهد شد.