شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن

 

پایگاه خبری نمانامه: شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن با نمایش فیلمی وسترن از نتفلیکس کارش را شروع می‌کند. به نقل از ددلاین، جشنواره فیلم لندن ۲۰۲۱ که از ۶ تا ۱۷ اکتبر (۱۴ تا ۲۵ مهر) برگزار می‌شود، با فیلم وسترن «هرچه سخت‌تر زمین می‌خورند» افتتاخ خواهد شد. این فیلم که از محصولات نتفلیکس است به کارگردانی جیمز ساموئل، اولین اکران جهانی‌اش را در جشنواره لندن تجربه می‌کند.
بازیگران این فیلم شامل جاناتان میجرز، زازی بیتس، دلروی لیندو، لاکیت استنفیلد، دانیله ددویلر، رجینا کینگ و ادریس البا هستند. «هرچه سخت‌تر زمین می‌خورند» که ساخته یک رپر و ترانه‌نویس لندنی است برای اولین بار ۶ اکتبر در جشن افتتاحیه جشنواره در رویال فستیوال هال به نمایش درمی‌آید. انتظار می‌رود ساموئل با بازیگران اصلی‌اش از جمله میجرز، بیتس، کینگ و البا در جشنواره حضور یابد.
این فیلم هم‌زمان در سینماهای بریتانیا نیز نمایش خود را آغاز خواهد کرد و از ۳ نوامبر توسط نتفلیکس در دسترس مخاطبان بریتانیایی خود قرار می‌گیرد.
فیلم منتخب جشنواره لندن درباره یک یاغی به نام «نت لاو» با بازی میجرز است که متوجه می‌شود دشمنش با بازی البا از زندان آزاد شده است. وی گروهش را جمع می‌کند تا «روفوس» را گیر بیندازد و انتقام بگیرد.
تریشا تاتِل، دبیر جشنواره از این فیلم به عنوان وسترنی فوق‌العاده سرگرم‌کننده و شوخ‌طبعانه یاد کرد و افزود این فیلمساز در ژانری فیلم می‌سازد که هم بی‌رحمانه است و هم بامزه… گاهی مخاطب را با یک حرکت می‌خنداند و گاهی نفس او را حبس می‌کند و با فیلمنامه‌ای هوشمندانه از ساموئل و بوآز یاکین حتی در تاریک‌ترین لحظه‌هایش نیز لطافت دارد.
وی افزوده است: نادر است که فیلم‌سازی تازه‌کار اولین فیلم بلندش را با این‌همه جاه‌طلبی و خلاقانه شکل دهد.
انتظار می‌رود این جشنواره به صورت ترکیبی برگزار شود و برخی فیلم‌ها در سینماهای لندن و سراسر بریتانیا به نمایش درآیند و دیگر فیلم‌ها نیز به صورت مجازی پخش شوند.