جدایی رسمی «کریستوفر نولان» از وارنرها پس از ۱۹ سال

پایگاه خبری نمانامه: کارگردان «Tenet» فیلم بعدی‌اش را برای یونیورسال می‌سازد. «کریستفر نولان» پس از ۱۹ سال رسماً از استودیوی برادران وارنر جدا شد. پیش‌تر گزارش شده بود که فیلم بعدی این کارگردان یک درام بیوگرافیکال در مورد «جی. رابرت اوپنهایمر» و در خلال سال‌های جنگ جهانی دوم است. «ددلاین» جدایی نولان از وارنرها را تأیید کرده و می‌نویسد این پروژه را یونیورسال پیکچرز پخش می‌کند.

نولان از «بی‌خوابی» (Insomnia) در سال ۲۰۰۲ تا «تنت» (Tenet) در سال ۲۰۲۰ با برادران وارنر همکاری کرد. پرفروش‌ترین فیلم‌های او در این استودیو سه‌گانه «شوالیه تاریکی» بودند. «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» The Dark Knight Rises) بیش از ۱ میلیارد دلار برای وارنرها فروختند.

در گزارش «ددلاین» آمده است: «منابع می‌گویند که این فیلم حالا چراغ سبز گرفته و تولیدش از سه ماه اول سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. وقتی که چند روز پیش گزارش شد که استودیوهای دیگری [به جز برادران وارنر] به دنبال خریداری این پروژه‌اند، گفته می‌شد که «کیلین مورفی» همکار قدیمی نولان یکی از گزینه‌های بازی در نقش اول فیلم است. این احتمال همچنان وجود دارد اما هنوز انتخاب هیچ بازیگری قطعی نشده است.

به دنبال تصمیم جنجالی برادران وارنر برای پخش همه فیلم‌هایش در سال ۲۰۲۱ از اچ‌بی‌او مکس به مدت ۳۱ روز همزمان با نمایش در سالن‌های سینما، بسیاری پیش‌بینی می‌کردند که رابطه این فیلمساز با استودیو تیره و تار شده باشد.