توضیح وزیر پیشنهادی ارشاد درباره برنامه جنجالی‌اش

 

پایگاه خبری نمانامه: محمد مهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی ارشاد در گفتگو با ایسنا درباره واکنش‌ها به انتشار برنامه‌هایش گفت:« اینجانب مسؤول اجرایی کردن نظرات و وعده‌های رییس جمهور محترم در حوزه فرهنگ و هنر هستم.رویکرد دولت ایشان در عرصه‌ی فرهنگ، آرامش، صداقت و همکاری واقعی است. دولت آیت‌الله رییسی، هنرمندان و اهالی فرهنگ را دستمایه‌ی بازی‌های سیاسی و رای‌آوری در انتخابات نخواهد کرد.
من به دغدغه‌های تمامی اهالی فرهنگ و هنر احترام می‌گذارم و واکنش‌ها را محترم می‌دانم. بخشی که در فضای مجازی پررنگ شده، بخش وضع موجود پیش‌نویس برنامه است که از منابع مختلف پژوهشی مربوط به خود وزارتخانه، یکی از مراکز بررسی وابسته به ریاست جمهوری و برخی گزارش‌های نهادها استفاده شده که در برخی از قسمت‌ها، منبع در پی‌نوشت آورده شده و موجب شده برنامه که همگی رویکرد مثبت به موضوعات بوده، دیده نشود.
فضاسازی و دوقطبی‌سازی موجب شد تا بخش برنامه‌ها دیده نشود. یادمان نرود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدافع هنرمندان است و قطعا این مواضع که در گزارش‌ها درباره وضع موجود بوده، با ذهنیت اینجانب و شان و منزلت هنرمندان و نهادهای صنفی  تطبیق ندارد. جنجال رسانه‌ای باعث شده اساسا گزارش وضع موجود که قطعا موضع ما نیست، به عنوان برنامه پیشنهادی القاء شود.
اهالی سینما در ۱۸ ماه گذشته به‌علت شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت‌های فراوان شده‌اند و عزیزان زیادی را هم بابت بیماری ناشی از ویروس کرونا از دست داده‌اند. اولویت اول در این بخش برای ما واکسیناسیون است تا افراد شاغل در پروژه‌ها سلامتشان به خطر نیافتد. مسئله‌ی دوم، بحث ضرر و زیان انباشته‌ی سینماداران در اثر تعطیلی کروناست. مساله‌ی دیگری که باید به عنوان اولویت پیگیری شود، دوگانگی حکمرانی در حوزه‌ی نمایش خانگی است که نمی‌توانیم با دوگانگی قوانین آن را اداره کنیم. بحث اختلاف نظر بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما باید تعیین تکلیف شود تا سینماگران از سردرگمی درآیند.همچنین خود را موظف می‌دانیم که سرمایه‌های خردی را که در دولت به صورت جدا جدا هزینه شده است، سرجمع و توسط بنیاد سینمایی فارابی در تولید آثار سینمایی سرمایه‌گذاری کنیم.»