بازیگر صاحب سبک انگلیسی اعلام بازنشستگی کرد

مایکل کین بازیگر اسطوره‌ای ۸۸ ساله بریتانیایی اعلام کرد که فیلم جدیدش با نام «پرفروش» با بازی او و آبری پلازا آخرین فیلم او خواهد بود. این فیلم روایت یک نویسنده بازنشسته است که در حمایت از یک ناشر جوان به توری برای تبلیغ کتاب جدیدش می‌رود.

 

پایگاه خبری نمانامه: کین این خبر را در گفتگو با رادیوی بی بی سی اعلام کرده و گفته: «این نقش آخرین نقش من شده است. چون دو سالی هست که کار نکرده ام، من مشکل ستون فقرات دارم که راه رفتنم را تحت تاثیر قرار داده و نمی‌توانم خوب راه بروم. و همچنین چند کتاب نوشته‌ام که بسیار موفق بوده اند. پس الان دیگر بازیگر نیستم، بلکه یک نویسنده هستم. که خیلی دوست داشتنی است چون به عنوان بازیگر باید شش و نیم صبح بیدار شوید و به استودیو بروید اما به عنوان نویسنده می‌توانید حتی از تخت هم بیرون نیایید.»
کین ادامه داد:«فکر کنم این آخرین فیلمم باشد. خیلی پیشنهاداتی به من نمی‌شود. چون من هشتاد و هشت سالم است و فیلم‌نامه‌های زیادی برای یک نقش اصلی ۸۸ ساله نوشته نمی‌شود.»

هرچند کین چند پروژه ای در دست تولید دارد از جمله فیلم «قرون وسطا» که قرار است سال ۲۰۲۲ اکران شود ولی فیلمبرداری آن تمام شده است. با توجه به چند پروژه‌ای که شایعه حضور کین در آنها هست، به نظر می‌آید که این بازیگر مشهور و صاحب سبک انگلیسی بعد از بازی در حدود ۱۸۰ فیلم خود را بازنشسته خواهد کرد.

کین ۸۸ ساله در دهه‌های اخیر مهمترین همکاری‌اش با کریستوفر نولان بود و در «اینسپشن»، «تنت» و «پرستیژ» حضور داشت. همچنین در سه‌گانه بتمن کریستوفر نولان هم نقش آلفرد پنیورث خدمتکار وفادار بروس وین را ایفا می‌کرد. کین بازیگری را از سال ۱۹۴۶ با بازی در آثار تلویزیونی انگلیسی شروع کرد و بعد از تعدادی از نقش‌های گذری با تعدادی از بهترین فیلمهای بریتانیایی دهه شصت میلادی مثل «پرونده ایکاروس»، «زولو»، «آلفی» و «شغل ایتالیایی» به شهرت رسید و سپس در آثاری مانند «کارتر را بگیرید» «بازرس» «مردی که می‌خواست شاه باشد» و «در لباسی خیره‌کننده Dressed to Kill» خود را به عنوان یک بازیگر مهم تثبیت کرد. او دو اسکار برای بازی در «هانا و خواهرانش» ساخته وودی آلن و «قوانین خانه سایدر» برده. کین همچنین در کنار لارنس اولیویه، پل نیومن و جک نیکلسون تنها بازیگرانی هستند که در پنج دهه متفاوت کاندید اسکار شده اند.