اکران فیلم «لوکا» محصول دیزنی در چین

 

پایگاه خبری نمانامه: به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم انیمیشن «لوکا» ساخته دیزنی – پیکسار روز بیستم آگوست در چین اکران سینمایی خواهد شد و به این ترتیب تبدیل به نخستین فیلم هالیوودی در بیش از دو ماه و نیم گذشته می‌شود که در چین روی پرده می‌رود.
قانون‌گذاران سینمای چین در حمایت از سالگرد ۱۰۰ سالگی تاسیس حزب کمونیست چین ممنوعیت معمول سالانه خود بر فیلم‌های خارجی را امسال طولانی‌تر کردند. آخرین فیلم آمریکایی که در چین اکران شد «پیتر ربیت ۲: فراری» محصول سونی بود که روز یازدهم ژوئن اکران شده بود.
با توجه به اینکه گیشه‌های آمریکای شمالی هنوز به خاطر پاندمی و اکران هم‌زمان فیلم‌ها در سرویس‌های استریمینگ با مشکلات متعددی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند، ممنوعیت پخش فیلم‌ها در چین باعث تشدید چالش‌های مالی استودیوهای آمریکایی شده است.
فیلم‌های بزرگی که هنوز منتظر اکران در چین هستند شامل «بیوه سیاه» دیزنی و مارول، «هرج‌ و مرج فضایی: میراثی نو» ساخته برادران وارنر و «گشت‌ و گذار در جنگل» محصول دیزنی می‌شوند. فیلم‌های جدید دیگر از جمله «تل‌ماسه» لجندری و «شانگ-چی و افسانه ۱۰ حلقه» دیزنی هم دنبال به دست آوردن زمان اکران در چین هستند.
با وجود اینکه «لوکا» نقدهای مثبتی از منتقدان بین‌المللی دریافت کرده و معمولاً بعد از لغو ممنوعیت اکران فیلم‌های خارجی در چین تقاضا بالا می‌رود، این فیلم ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. از یک طرف تعیین تاریخ اکران در لحظه آخر باعث شده که دیزنی فقط کمی بیش از یک هفته برای بازاریابی فیلم فرصت داشته باشد و گسترش سویه دلتای کرونا در چین باعث شده تقریباً ۳۰ درصد از سینماهای کشور بسته شوند.
این فیلم همچنین از زمان اکران در سرویس استریمینگ دیزنی پلاس از ژوئن تا به حال به صورت غیرقانونی در شبکه‌های کپی فیلم چینی در دسترس بوده و در نخستین هفته نمایش خود از سرویس استریمینگ دیزنی به راحتی در میان فیلم‌های برتر قرار گرفت و ۱.۵۷ میلیارد دقیقه زمان بازدید داشت.
«لوکا» به عنوان یک فیلم خانوادگی همچنین از اواسط ژوئن در بازارهای استریمینگ غیردیزنی اکران سینمایی داشت و تا به حال بیش از ۳۰ میلیون دلار کسب کرده است.