انتقاد کارگردان «یاس‌های وحشی» از وضعیت سینما

پایگاه خبری نمانامه: امروز سینما بیش از هرچیز نیاز به تولید فیلم های خانوادگی و اخلاقی دارد. متأسفانه قاطبه فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر در سینمای ایران تولید و اکران شده‌اند ضداخلاق هستند و به نوعی به فرهنگ حمله کرده‌اند

محسن محسنی‌نسب، تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت:

اگر یک مدیر سینمایی فردی فرهنگی و کمی اخلاق مدار باشد نمی‌تواند چنین وضعیت فجیعی در سینما را تاب بیاورد و قطعاً بساط این مبتذل سازان که جامعه را به بیراهه و انحطاط هدایت می‌کنند را برای همیشه در هم خواهد کوبید.

من با دیدن این فیلم‌های مستهجن که ساخته و پخش می‌شوند حیرت می‌کنم و همواره از خود سوأل می‌کنم چطور کسانی که در شوراهای متعدد سازمان سینمایی هستند و مدعی خلاق و فرهنگ، چطور به این آثار وقیحانه مجوز داده‌اند؟ آیا رشوه دریافت کرده‌اند؟!

متأسفانه سینما در سال‌های گذشته همیشه درگیر باندبازی بوده که به طور مستقیم اهالی سینما از آن صدمه دیده‌اند از این رو باید شخصی اداره سینما را در دست بگیرد که از این فضا دور باشد و از سینما و مناسبات آن به خوبی سردر بیاورد.

همانطور که در وزارت بهداشت یک پزشک باید وزیر شود در سازمان سینمایی نیز باید یک فیلمساز یا کارشناس سینمایی اداره امور را در دست بگیرد. همچنین فردی که تحصیلات عالیه سینمایی داشته باشد نیز مورد مناسبی برای اداره سینمای کشور محسوب می‌شود.

رییس جدید سازمان سینمایی در قدم اول باید به فکر رفع معضلات معیشتی هنرمندان باشد. امروزه از نظر اقتصادی اهالی سینما مشکل درآمد روزانه دارند. این وظیفه متولی سینما است که تدبیری برای این بحران داشته باشد.