اعلام شیوه‌ محاسبه حق بیمه پرداختی هنرمندان

 

پایگاه خبری نمانامه: صندوق اعتباری هنر با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی را در رابطه با نحوه پرداخت حق بیمه و سرانه درمان تامین اجتماعی فصل بهار ارائه کرد.

به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، صندوق اعتباری هنر، با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی را در رابطه با نحوه محاسبه و پرداخت حق بیمه و سرانه درمان تامین اجتماعی فصل بهار ارائه کرد.

در اطلاعیه صندوق اعتباری هنر آمده است:

«علیرغم تنگنای مالی و بودجه ای، تلاش کردیم در این مرحله با واریز ۱۱۵ میلیارد ریال به حساب ۳۹ هزار و ۳۶۱ نفر از بیمه شدگان تأمین اجتماعی صندوق اعتباری هنر، به قولی که داده ایم عمل کنیم.

در پاسخ به پرسش بیمه شدگان اعلام می‌شود: مبنای محاسبه حق بیمه پرداختی از سوی صندوق تابع نوع نرخ بیمه (۱۸، ۱۴و ۱۲ درصد) و اطلاعیه اخیر سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر حذف ضریب ۲۰ درصد از فرمول محاسبه حق بیمه بوده که به حساب بیمه شدگان محترم پرداخت شده است. بدیهی است اضافه پرداختی اعضا به سازمان تأمین اجتماعی براساس برنامه ریزی این سازمان به حساب بستانکاری پرداخت کنندگان منظور خواهد شد.»

بنابر اطلاعیه اخیر سازمان تأمین اجتماعی، نرخ سرانه درمان در سال ۱۴۰۰ معادل۷۱۶ هزار ریال به ازای هر نفر در ماه تعیین شده است که برابر با لیست دریافتی از سازمان به حساب بیمه شدگان بابت فروردین توسط صندوق واریز شد.