«از قیطریه تا اورنج کانتی: وقایع‌نگاری یک مرگ از پیش تعیین شده»

پایگاه خبری نمانامه:  «از قیطریه تا اورنج کانتی: وقایع‌نگاری یک مرگ از پیش تعیین شده» کتابی است که حمیدرضا صدر درباره‌ی «زندگی، بیماری و مبارزه‌اش با مرگ» نوشته. غزاله صدر (دختر حمیدرضا صدر) درباره این کتاب نوشته: «این کتاب را پدر نوشت تا برایتان بگوید از زندگی، بیماری، مبارزه و مرگ».
.
مهدی یزدانی خرم (نویسنده و منتقد ادبی) هم درباره انتشار این کتاب می‌گوید:« در طی این سه سال با تاکید ایشان خبری درباره بیماری‌شان منتشر نشد. وقتی دکتر صدر فهمیدند بیماری پیشرفته‌ایی دارند و برای درمان بیماری به آمریکا می‌روند با ما صحبت کردند که درباره این بیماری و روزهایی که با این بیماری طی خواهند کرد می‌خواهند کتابی بنویسند و شرط‌شان این بود که این کتاب بعد از مرگ‌شان منتشر شود. در طی این سالها یادداشت‌هایشان را نوشتند و وصیت کردند که فصل آخر را دخترشان بنویسد و این فصل که دخترشان غزاله صدر نوشتند فوق‌العاده تکان دهنده و شامل لحظات آخر دکتر و آنچه باهم گذراندند است. این کتاب چند روز بعد از درگذشت‌شان تکمیل و به من و نشر چشمه تحویل داده شد.
.
این کتابی تلخ است و ارزش ادبی بالایی دارد. و من خیلی کم دیدم در ایران آدمی این چنین بی واسطه و قدرتمند با بیماری خودش روبرو بشود و در متن به مقابله باهاش برود و در موردش حرف بزند.این کتاب به شدت تاثیرگذار است و ارزش روایی منحصر به فردی دارد»
.