احتمال ریاست «مرسدس اررا» بر جشنواره کن!

پایگاه خبری نمانامه: لسکور رییس قبلی کن که امسال آخرین سال ریاست خود را می‌گذارند، دیگر در پست خود ابقا نخواهد شد.
دولت امانویل مکرون علاقمند است که از میان کاندیداهای احتمالی، مرسدس اررا به ریاست کن انتخاب شود، اگرچه براساس شیوه معمول باید شورای جشنواره کن صلاحیت شخص منتخب را تایید کند.

مرسدس اررا:
مرسدس اررا متولد ۱۹۵۴ است و پیش از این فعالیتی در سینما نداشته است. وی در گذشته مدیریت منابع مالی کمپانی‌هایی مثل ایرفرانس و شرکت‌های مالی و چند شرکت دیگر را برعهده داشت. کارشناسان و دست‌اندرکاران سرشناس سینمای فرانسه هنوز هیچ عکس‌العملی به این خبر نشان نداده‌اند.
یادآور می‌شود که پیش از این کسانی که برای احراز پست ریاست جشنواره کن انتخاب می‌شدند فعالیت‌های‌شان مرتبط با سینما بوده در حالی که مرسدس اررا که از سوی دولت فرانسه کاندیدای ریاست کن شده، هیچ سابقه و فعالیت هنری ‌و سینمایی نداشته است.
این کاندیدای جدید، در اسپانیا به دنیا آمده اما از شش سالگی با خانواده به فرانسه مهاجرت کرد.
در همین ارتباط امروز پنجشنبه یکی از رسانه‌های سینمایی فرانسه جدا از تایید نام مرسدس اررا به عنوان جانشین احتمالی برای ریاست جشنواره کن از سه زن دیگر هم که در زمینه هنر و سینما فعال و از نام‌های شناخته شده‌ای هستند اسم برده است.
این سه نفر عبارتند از؛

ورونیک کایلا، مدیرکل کانال سینمایی آرته

ایزابل جوردانو که پیش‌تر در تلویزیون کانال پلاس هم کار می‌کرد

لرا دلر، منتقد باسابقه و رییس کمیسیون انتخاب پروژه‌های سینمایی مرکز ملی سینمای فرانسه که پیش از این مشاور هنری فرانسوا میتران رییس جمهور پیشین فرانسه هم بوده است.

حال باید دید از میان این کاندیداها کدام زن به عنوان رییس جشنواره کن انتخاب خواهد شد.
از قرار معلوم با تعیین رییس جدید فستیوال کن، تییری فرمو همچنان مدیر هنری این جشنواره باقی خواهد ماند.
در روزهای آینده باید منتظر اظهار نظرهای دست‌اندرکاران حرفه‌ای‌ سینمای فرانسه در مورد کاندیدایی این مرسدس اررا این زن مدیر مالی سابق برای احراز مقام ریاست فستیوال جهانی کن بود.