آقایان خزاعی و نیرومند، تبریک و هشدار!

به قلم: جبار آذین

پایگاه خبری نمانامه: گزینش آقایان محمد خزاعی و محمدحسین نیرومند با توجه به شناخت و شرافتی که از هر دو این دوستان قدیم سراغ دارم، برای مقام های ریاست سازمان سینمایی و معاونت هنری وزارت ارشاد، به هر دلیل که باشد، خوشایند اهالی فرهنگ و هنراست، ولی این خوشایندی به معنای آن نیست که این دوستان توانامی توانند، توانایی ها و قابلیت های مدیریتی خود را به درستی برای اصلاح و رونق هنر و سینما خرج کنند، چراکه آن ها وارث مخروبه هایی به نام فرهنگ و هنرشده اندکه فساد وابتذال ازسروکول آن بالامی رودوانواع باندهای ناسالم برساختارهای فرسوده وآلوده آن خیمه منافع زده اند.

توصیه ام به نیرومند عزیز، همان توصیه ام به آقای خزاعی است که یا باید تسلیم اوضاع و شرایط ناسالم و قدرتمداران فاسد خزیده در خانه فرهنگ و هنر شوند و چشم و گوش های خود را ببندند ودمدیریت فرمایشی کنند یا با سلامت و صداقت و برنامه به جنگ نابرابر مشکلات و معضلات و بحرانهای جاری در فضای فرهنگ و هنر بیمار کشور روند که متاسفانه باید شفاف بگویم که موفقیت یار آنها نخواهد شد و مفسدان ومنافع طلبان و سیاسیون وکاسبان این حوزه ها ، آن ها راترورشخصیت واز مقام خوددروخواهندکرد! بنابراین این میدان، مردم میدان می خواهد و صبوری در برابر نام و ننگ تابه یاری خداوند و معماران و متخصصان سلامت اندیش فرهنگ و هنروبتوانندگام هایی کوچک،امامفیددراین راه بردارند. واقعیت اینکه، فرهنگ و هنر بویژه سینما و در همین امتداد تاتر وموسیقی و هنرهای تجسمی آلوده و بیمار شده اند و به عبارتی به کرونای فساد مبتلااند.

ازهمین رو آقایان خزاعی و هنرمند با پنج مساله اساسی که روی ساختارهای پوسیده فرهنگ و هنر چادر ارتجاع کشیده اند، روبروهستند:

وجود کرونای فساددرهنر وسینما

اشاعه دهندگان این کرونا

بیماران کرونایی فاسد فرهنگی!

محافظت ازهنرمندان برای آلوده نشدن به کرونای فساد

و پاک و سالم سازی فضای فرهنگ و هنر ازکرونای ابتذال وفساد

اگر دوستان یاد شده توصیه من مبتنی بر خدمت در جبهه و سنگر فرهنگی دیگر جدا از وزارت محتاج ارشاد و پاکسازی را جدی نگیرند و بخواهند به هر دلیل و قیمت، صندلی نشین مقام های مهم خود باشند، باید به موارد پنجگانه مذکور توجه و در جهت اجرایی شدن آنها باتمام قدرت اقدام کنند، حتی اگر این مهم به ترور و آزار آن ها بینجامد و نتوانند به طور کامل آنها را اجرایی کنند. حرف آخر اینکه، لازم است، این دوستان ارجمند همچنان سلامت، شرافت و صداقت خود را حفظ کنند و آنها را با میز و ریاست و مقام و قدرت و سیاست و یا تسلیم و منافع معامله نکنند. یاحق