پرند زاهدی و حال چرند یک پرند…

پایگاه خبری نمانامه: پرند زاهدی قبل از اینکه بازیگر ، فیلمساز ، سلبریتی و یا هر عنوانی دیگری داشته باشد برای من دختر ابراهیم زال زاده است! همان مرد روشنفکری که در جریان قتل های زنجیره ای ناجوانمردانه کارد آجین شده بود…
نخستین باری که اسم ابراهیم زال زاده را به واسطه دوستان #کانون_نویسندگان شنیدم سالها می گذرد. نمی دانم چرا همیشه یک حس غریب و یک تعلق خاطر عجیب به این نام داشتم! و در ضمیر ناخودآگاهم این پرسش به وجود می آمد که یک روشنفکر ، یک منتقد، کسی که پرواز ذهنش از آفاق زمانه فراتر است و طبع لطیف و حس انسان دوستی او موجب تعالی روح بشر می شود به کدامین گناه می بایست سلاخی شود؟ بگذریم…

« به نام تو که این مرگ خجسته است…»

حال چرند یک پرند عنوان کتابی از بانوی فیلمساز ایران؛ پرند زاهدی است که در ابتدای آن با مدخلی از دست خط پدرش آغاز می شود. « دخترکم، امید و انتظار دارم هر سال که می گذرد با تعقل و تفکر بهتر و کامل تری زندگی معنوی و انسانی را برای آینده خویش تدارک ببینی…»
کتاب حاضر مجموعه ای از افکار پراکنده ای است که نگارنده نسبت به وضع موجود انسان و قصه تلخ زمانه معترض و آزرده خاطر است و با لحنی انتقادی می کوشد با واژگانی تصنیف وار و کلماتی پر معنی؛ زیبا زیستن، صداقت و رفاقت را یادآور شود.

« حق با معلمم بود… زاویه ها از حسادت یکدیگر تنگ و نمودار رابطه ها، کج رسم شده اند و ما همچنان در چرخش دورانی دایره ی سرنوشت خود می گردیم! من فقط اعشاری کوچک از سرنوشتم را رقم زدم…»

برومند شکری